verwarming met cv ketel.

Started by jeroen88, December 06, 2020, 10:14:39 AM

Previous topic - Next topic

Madinees

Quote from: Floris on February 05, 2021, 16:42:38 PM
Warmtepomp is binnen. Moet nog wat aansluit materiaal bestellen en dan binnenkort beginnen met de installatie.

Ik zal hier een nieuw topic voor aanmaken, waar ik ook het verbruik en de kosten wil gaan bijhouden.

Zeker mooi. Had er ook nog naar gekeken maar is volgens mij geen 'full inverter'? Welke capaciteit heb je genomen en hoe groot is je vijver?

Floris

Quote from: Leon77 on February 05, 2021, 17:11:36 PM
Dat ziet er goed uit. Mooie zwarte kast. Valt minder op dan die lelijke dingen. Ik blijf het volgen. Je sluit alles zelf aan toch? Zijn er nog voorwaarden aan verbonden, waar en hoe je hem installeert?  Misschien is het al beschreven heb ik het gemist.

Ja het is best een mooie kast inderdaad. Ik wil alles zelf gaan aansluiten ja. Heb nog even getwijfeld ivm de subsidie die je zou kunnen krijgen maar dit is vanaf januari 2021 niet echt rendabel meer. De kosten voor de installatie zijn bijna gelijk aan wat ik zou krijgen aan subsidie.

Het aansluiten is eigenlijk vrij eenvoudig maar er zitten wel wat voorwaarden aan.

De kast moet buiten staan met aan alle kanten minimaal 50cm vrije ruimte.
De stroomkabel moet direct op een groep in de meterkast worden aangesloten. Hiervoor moet ik een nieuwe groep maken met een nieuwe installatieautomaat.

Quote from: Madinees on February 05, 2021, 19:27:37 PM
Zeker mooi. Had er ook nog naar gekeken maar is volgens mij geen 'full inverter'? Welke capaciteit heb je genomen en hoe groot is je vijver?

Dit is de nieuwe warmtepomp van AquaForte, de mr Silence. Volgens de site van Aquaforte en de beschrijving zou dit wel een Full inverter zijn.

Mijn vijver is incl filter 32 kuub. Ik heb gekozen voor flink wat over capaciteit met de 17Kw versie (geadviseerd voor 40-80 m3).

Madinees

Heb even beter gekeken ziet er goed uit inderdaad. Mooi aparaat, ga je geen spijt van krijgen!
Ben benieuwd naar de bevindingen. De mijne komt als het goed is eind deze maand binnen (zijn er best veel 'uitverkocht').

Thomas De Beuckelaer

Quote from: Madinees on February 06, 2021, 08:51:26 AM
Heb even beter gekeken ziet er goed uit inderdaad. Mooi aparaat, ga je geen spijt van krijgen!
Ben benieuwd naar de bevindingen. De mijne komt als het goed is eind deze maand binnen (zijn er best veel 'uitverkocht').

Ben benieuwd Edwin. Welke warmtepomp heb je uiteindelijk besteld? De aquaforte mr silence is er pas vanaf 11kW, en zijn best duur in aanschaf vind ik. Maar wel een full invertor dus zeer zuinig!

Madinees

Quote from: Thomas De Beuckelaer on February 06, 2021, 13:10:44 PM
Quote from: Madinees on February 06, 2021, 08:51:26 AM
Heb even beter gekeken ziet er goed uit inderdaad. Mooi aparaat, ga je geen spijt van krijgen!
Ben benieuwd naar de bevindingen. De mijne komt als het goed is eind deze maand binnen (zijn er best veel 'uitverkocht').

Ben benieuwd Edwin. Welke warmtepomp heb je uiteindelijk besteld? De aquaforte mr silence is er pas vanaf 11kW, en zijn best duur in aanschaf vind ik. Maar wel een full invertor dus zeer zuinig!

https://www.toppy.nl/product/14659/818/zwembad/zwembadverwarming/warmtepomp-zwembad/w-eau-full-inverter-7-6kw-zwembad-warmtepomp.html

Deze, ook een full-inverter, efficient en stil (en betaalbaar). Mijn vijver is 21m3 dus een beetje overcapaciteit. Bovendien gebruikt hij max 1100 watt zodat ik geen aparte groep hoef te gebruiken.

Dennis

Doet een warmtepomp met deze temperaturen ook nog wat,of heb je er nu niet veel aan?

Fredb

De meeste zwembadpompen heb je nu niets aan. Er zijn wel warmtepompen die het nu ook doen, maar daar betaal je dan wel meer voor

Floris

Fred heb jij de leidingen van en naar de warmtepomp geisoleerd? En zo ja, met welk materiaal heb je dit gedaan?

Perry

Quote from: Fredb on February 09, 2021, 08:38:04 AM
De meeste zwembadpompen heb je nu niets aan. Er zijn wel warmtepompen die het nu ook doen, maar daar betaal je dan wel meer voor

Ook het verbruik zal dan aardig stijgen of niet

Madinees

Die ik heb besteld heb kan tot -10 staat er. Gebruikt maximaal 1100 watt. Ben bang dat hij dan ook niet meer levert als een verwarmingselement van 1100 watt.

Fredb

Quote from: Floris on February 09, 2021, 16:00:49 PM
Fred heb jij de leidingen van en naar de warmtepomp geisoleerd? En zo ja, met welk materiaal heb je dit gedaan?
De leidingen die buiten lopen wel. Met noppenfolie, en daaromheen aluminium isolatiefolie van Tonzon.(met die folie heb ik ook mijn qbak geisoleerd) De noppenfolie heb je nodig voor de luchtlaagjes, maar vergaat door de zon, zonder alufolie er omheen.
De leidingen in het filterhuis, en die in de grond naar de vijver lopen niet.

Leon77

Je zou armaflex kunnen nemen om de buizen te isoleren.

Dennis

@ Fred,hoe dik is die aluminium isolatie folie? kun je dat ook onder een laminaat vloer leggen? Wij wonen hier in een oud huis zonder kruipruimte,en gaan dit jaar verbouwen,en er komt een nieuwe laminaatvloer in.

Fredb