Welk voer gebruik je en waarom

Started by pascal, November 29, 2020, 22:30:48 PM

Previous topic - Next topic

pascal

Het staat eigenlijk al in de titel welk voer gebruik je en wat zijn jouw bevindingen bij dat specifieke voer ?

Fredb

JPD.

Waarom? ; eerlijk gezegd, omdat ik daar via de Cave in aanraking mee kwam. Het is wel duur voer, maar het bevalt mij goed.

Ik heb vanalles al geprobeerd. eerst Takazumi, toen FD, Probites, Malamix, Maxim.,,,,   

Als ik wil bezuinigen, ga ik weer Takazumi voeren. Dat beviel mij heel goed.

Dennis

In de vijver shinko,vers voer, weinig afval, vissen groeien er goed op.Nadeel  vind ik dat het alleen zinkend is,ik ben voorstander van drijvend en zinkend door elkaar voeren,en de korrel is wat aan de grote kant,daardoor gebruik ik het niet in de opgroeibak,daar gebruik ik jpd voer,de kleinste korrel,omdat daar wat kleinere vissen in zitten.

Madinees

Quote from: Dennis on November 30, 2020, 21:04:32 PM
In de vijver shinko,vers voer, weinig afval, vissen groeien er goed op.Nadeel  vind ik dat het alleen zinkend is,ik ben voorstander van drijvend en zinkend door elkaar voeren,en de korrel is wat aan de grote kant,daardoor gebruik ik het niet in de opgroeibak,daar gebruik ik jpd voer,de kleinste korrel,omdat daar wat kleinere vissen in zitten.

Shinko voer ik met de hand wat bij (zinkend) groot nadeel is dat het niet in een KoiCafe kan (verstopt)

kelvin

In de zomer voer ik met Probites summer, ben er heel tevreden over. Ook in mij qbak gebruik ik dit voer.
Een voor mij zeer gerespecteerde koihouder vertelde mij ook dat hij terug overstapt van hikari naar probites, dus ik vermoed dat ik wel vrij goed zit daarmee  :y:

Frans.s


Bram 3.0

Sinds vorig jaar JPD,zowel shogun in winter,voor en najaar Fuzikazura en shori voor de zomer.
Mijn vissen doen het goed en geen zichtbare vervuiling van mijn vijver.
Gr   Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Perry


Bas42

JPD. Koi doen het enorm goed op het voer, geen verkleuring en de koi zijn er dol op. Zoals Fred zegt; relatief duur voer maar het gevoel is goed (en dat is voor een koi hobbiest ook niet onbelangrijk)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Bartje

Ben over gestapt naar JPD en heb shogun voor het najaar en het voorjaar. Aankomende zomer wil ik shori gaan voeren
25 m3 met AEM trommel, los bewegend bed (150L). Tower filter met trickle.

Madinees

Ik heb afgelopen jaar Aquamaster gevoerd. Erg goede ervaringen mee (weinig vervuiling, mooie groei en kleur) én van de premiumvoeren een van de meest betaalbare.
In voorjaar en najaar voer ik Malamix, gaat ook wel prima maar wat me opvalt hoe gortdroog die korreltjes zijn.

Hans

Iemand ervaring met Yoshikigoifood?


Hans

Gerrit Wolf

Ik gebruik Prevention en Makoi eigen merk zinkend voer en ben hier erg tevreden over

Leon77

Ik heb jaren gevoerd met probites, de resultaten vielen mij tegen. Waterwaardes waren wel goed. Ook omdat ik dit jaar voor het eerst een opgroeibak had en goede groeiresultaten wilde ben ik over gestapt naar Saki hikari gecombineerd met bactopower supergrowth. Die resultaten heb ik in de opgroeibak zeker resultaat gehaald. Omdat mijn bak leeg was en ik naar tjaard ging ben ik helemaal overgestapt op bactopower. Bij de hoge temperaturen zal ik alleen de bactopower super growth voeren. Nu heb ik er 2 nog in de bak zitten op 17-18 graden zitten, die krijgen half/half bactopower super growth en 4season. Hier kan ik nog niet echt een oordeel over geven. Het voer is wel duur. 

Remco

Welke temperatuur is hoog genoeg voor de bactoplus groeivoer?
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer