News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

storing timer koi cafe

Started by Jagoi, November 15, 2020, 14:56:21 PM

Previous topic - Next topic

Jagoi

Ik heb dit jaar een tweedehands koi cafe gekocht en nu blijkt dat de timer niet meer goed werkt. Het probleem is dat de klok van de timer willekeurig zijn tijd aan past. In plaats van overdag te voeren verspringt de tijd en doet de koi cafe het gedurende de nacht. Ja de tijd staat in de goede stand (am/pm) maar deze verspringt automatisch. Verder werkt de timer naar behoren. Ik heb een foto van de timer bijgevoegd.

Nu heb ik al wat online zitten zoeken en dan komt ik wel onderstaand draadje tegen waarbij ze de timer vervangen voor een goedkopere versie.

https://www.koiphen.com/forums/showthread.php?147855-Fixed-my-Koi-Cafe-for-less

De timer die gebruikt word komt alleen uit de VS. Weet iemand een andere geschikte timer ter vervanging?

Zijn er hier mensen actief welke de originele timer van de koi cafe hebben vervangen en hoe hebben jullie dit gedaan? Of is er hier misschien een techneut actief welke de timer van mijn koi cafe kan repareren. Ik ben zelf namelijk absoluut niet technisch en handig. Ik ben meer een LEO (lomp en onhandig) :P

Ik heb namelijk geen zin om tegen de 200 euro uit te geven aan een nieuwe originele timer. Ik hoor het graag.


Danny

Ik zie op je foto dat de accu leeg is. Is dat niet je probleem?

Jagoi

Hoi Danny,

Bedankt voor het bericht. De accu is er destijds vol ingegaan. En direct dit probleem.

Foto is alleen recent gemaakt. Ik had dit jaar tijd genoeg om de vissen zelf voeren nu met corona dus niet eerder actie ondernomen om hem te maken. En zoals je ziet er zit nog prik op de accu.