Verwarmen met houtkachel

Started by Perry, October 18, 2020, 11:49:12 AM

Previous topic - Next topic

Perry

Quote from: Redbull on October 16, 2020, 22:39:46 PM
Quote from: Perry on October 16, 2020, 19:22:37 PM
Zit er aan te denken een houtkachel in de garage te zetten en daar een spiraal in te hangen
Om zo de avonden wat te stoken en het water een beetje op te krikken
misschien een 2de hands palletkachel een optie?

Geloof niet dat die er veel zullen zijn tweedehands
En anders vrij duur

Perry

Doet het iemand toevallig ??
Verwarmen met een houtkachel

Zit er aan te denken een kachel in de tuin of garage te plaatsen en daar met een spiraal water door te laten lopen

Wie weet de voor en nadelen??

Fredb

leuk topic :P

het lijkt mij geen goed idee. Je heb dan heel veel discipline nodig om dit te doen. Anders krijg je een golvende temperatuur, waar de vissen ook niet gelukkig van worden. Ik weet nog van een topic op het NVN forum waar Samantha en Djoery dit ook hebben gedaan.  https://forum.nvn-koi.nl/index.php?topic=21302.0

Dennis

Dan zou je beter voor een pellet kachel  kunnen kiezen,die kun je 24 uur laten branden op de pellets,afhankelijk van de temperatuur natuurlijk. Of je moet elke 3 uur er hout in willen gooien.
er zijn ook combi kachels te verkrijgen,die kunnen op hout en op pellets branden,die kun je op pellets laten branden ,en als je thuis bent kun je er hout in doen,dan schakelt ie automatisch de pellet toevoer uit.

Fredb

ik denk dat je het echt moet doen met afvalhout. Als je een pelletkachel koop, kan je net zo goed een gasverwarming er op zetten. Volgens mij is dat ook nog goedkoper.

Perry

Pallet kachel is te duur in aanschaf
Dat krijg ik er hier thuis niet in🤣

Hoe lang zou je moeten stoken om er een graad bij te krijgen ??

Dennis

Als je de hele winter wilt verwarmen heb je wel heel veel afval hout nodig,en geen buren in de omgeving hebben...
Hoelang je moet stoken om de temperatuur te verhogen is afhankelijk van veel factoren,buitentemperatuur,dek je de vijver af,heb je de vijver geisoleerd,hoeveel vermogen heeft je kachel,hoeveel en wat voor hout stop je erin.Dat valt niet te zeggen denk ik,gewoon proberen.

Rob en tara koi

Quote from: Perry on October 18, 2020, 15:33:11 PM
Pallet kachel is te duur in aanschaf
Dat krijg ik er hier thuis niet in🤣

Hoe lang zou je moeten stoken om er een graad bij te krijgen ??
Ze zeggen 1kw per 1000l water per graad omhoog .
Ik heb het vorige winter geprobeerd met een spiraal om de kachelpijp rechrstreek op de kachel maar ziet de kachel maar eens 24 uur per dag aan te houden plus de berg hout die je nodig hebt .
Ik had voor de woonunit en vijver samen 15m3 hout nodig en dan was die snachts uit 😉
Denk dat je met propaan flessen en een omgebouwde cv makkelijker klaar ben
Of als je een gas leiding in de buurt hebt nog makkelijker is

Bartje

Hoi Perry, ligt eraan wat je te besteden hebt. In Deurne staat er 1 voor 500,- euries. 6.2KW
25 m3 met AEM trommel, los bewegend bed (150L). Tower filter met trickle.