Vervanging filterlijn Fredb

Started by Fredb, July 24, 2020, 19:18:51 PM

Previous topic - Next topic

Bas42

Het terugvallen van zwaarder vuil herken ik ook bij bv de redlabel. Maar dan hebben we het wel over bv bladafval in de herfst en overmatige draadalgen in het voorjaar en zomer. Dat vraagt dan wekelijks wat extra onderhoud om dat eruit te halen. Een trommel is ondervriendelijk of onderhoudsarm (hoe je het ook wil noemen) maar zeker niet onderhoudsvrij. Ik spoel in het voor- en najaar en de zomer dagelijks even door de goten van mijn trommel zodat er niks blijft liggen. Zo'n standaard ritueeltje geworden .... Zeker met al dat thuis werken is zo'n klusje een welkome afwisseling  8) :D
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Hier af en toe er ook met de arm in om er wat uit te halen

Fredb

en dat is nou net bij een Befil niet echt makkelijk. (maar tot nu ook niet nodig geweest)

Bas42

Quote from: Fredb on August 11, 2021, 13:56:34 PM
en dat is nou net bij een Befil niet echt makkelijk. (maar tot nu ook niet nodig geweest)
Dat heet gebruikersgemak  ;). Had je dat niet op je checklist staan toen je moest kiezen?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Floris

Quote from: Fredb on August 11, 2021, 13:56:34 PM
en dat is nou net bij een Befil niet echt makkelijk. (maar tot nu ook niet nodig geweest)

Klopt, er komt bij mij nu een gat in de deksel die ik er vanaf kan schroefen. Dat is tenminste het idee. Zo kan ik er toch eenvoudig bij mocht het nodig zijn. Ik heb dit seizoen voor het eerst echt last van een te dikke EPS laag ter hoogte van de sensoren. Deze blijven daardoor massa meten. Zit ook voor het eerst lange tijd op 24 graden en dus voer ook meer dan de jaren daarvoor.

Fredb

 :y:
Ik ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien

Quote from: Bas42 on August 11, 2021, 16:12:29 PM
Quote from: Fredb on August 11, 2021, 13:56:34 PM
en dat is nou net bij een Befil niet echt makkelijk. (maar tot nu ook niet nodig geweest)
Dat heet gebruikersgemak  ;). Had je dat niet op je checklist staan toen je moest kiezen?

Nee, ik heb nooit een lijstje  :D  Ik vond dit een nadeel. maar er werd mij verzekerd dat dit niet nodig zou zijn. Tot nu toe klopt het ::)

Fredb

Nitriet vandaag toch weer 0.28 gemeten :-\

Noodle

Quote from: Fredb on August 20, 2021, 20:16:15 PM
Nitriet vandaag toch weer 0.28 gemeten :-\

Is dit mg/l of eenHanna waarde
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Fredb

mg, gemeten met een idip. Hij gaf ook voor het eerst in tijden wat ammo verhoging aan (0.06)
De vissen hadden wel de laatste tijd paaigedrag. Misschien dat er toch wat gebeurt is.

Perry


Fredb


Fredb

net weer gemeten. Nitriet 0.14 en ammo LO (niet meetbaar)

Gaat weer goed :)

Perry

Quote from: Fredb on August 22, 2021, 16:55:22 PM
net weer gemeten. Nitriet 0.14 en ammo LO (niet meetbaar)

Gaat weer goed :)


Foei Fred
Gaat niet goed 🤣
Niet hier 😝😝

Fredb


Perry