Mudpond Games 2020 Ronde 2 | Kohaku van Bas

Started by Noodle, June 14, 2020, 23:15:06 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

De knoop doorgehakt Bas
Mijn mening weet je al

Mooie lange kop met goed beni
Denk dat je hier ook een hele mooi aan over gaat houden

Bas42

Yep. Heb er wel lang over moeten nadenken .... Beni lijkt er goed op te liggen met een redelijk traditioneel en rustig patroon. Dat was ook mijn uitdrukkelijke wens overigens. Persoonlijk houd ik er ook van dat het beni mooi tot tussen de ogen doorloopt. Bij deze koi niet helemaal perfect maar voldoende om mij te bekoren. Patroon is misschien iets wat zwaar aan de voorzijde (kop en schouder). Mooie lange kop in de hoop dat dit een belofte is voor een mooie groei. Sashi lijkt goed voor een koi van deze leeftijd en kiwa is mooi strak afgelijnd. Huidkwaliteit is ook dik voor elkaar. Over het algemeen vond ik de koi wat smalletjes ogen aan de achterzijde maar bij deze koi lijkt dat mee te vallen.
De koi is in het weekend in mijn kop gaan zitten en uiteindelijk gisteren de knoop doorgehakt. Als toetje neem ik nu dan toch ook mee dat ik mijn eigen koi gaan oogsten in Japan. Dat is een ervaring die ik ook niet wilde missen. Geeft ook een extra dimensie aan de reis en iets om naartoe te leven.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Stefan V

Tof dat je deze prachtige kohaku hebt uitgekozen! nu kun je inderdaad je eigen vis uit de mudpond halen, lijkt me wel een gaaf idee!
Ik vind het echt een prachtige vis. Inderdaad een lange kop, sterk beni, mooi verdeeld patroon wat mooi eindigt voor de staart. Ik heb op de foto het gevoel wat je al zegt, dat het patroon ver naar links hangt, maar op de video is dit veel minder zichtbaar. Zelfs bijna niet!
De vinnen lijken ook een mooie grote in verhouding met de vis, wat ik bij veel andere in deze selectie wat klein vond. Het is natuurlijk nog een erg jonge vis, maar dat maakt het extra spannend in de mudpond!  8)

Albert-jan

Hele mooie kohaku inderdaad en helemaal mooi om deze zelf te kunnen oogsten dit najaar.

Super gave ervaring om mee te maken lijkt me  :)
10m3 vijver met 9 koi.

Ron

Mooie kohaku Bas!
De kop mooi lang gevormd met grote kieuwplaten en een mooi patroon.  :y:
14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

Bas42

Thanks mannen. Naast deze kohaku dan nog een kohaku of een mooie tancho showa scoren in Japan en mijn vijvertje is weer gevuld. Ben idd heel nieuwsgierig naar de groei in de mudpound. Ik hoop dat ze er nog een paar centimeter bij kan pakken aangezien het verblijf in de mudpound niet zo heel lang meer zal zijn t/m oktober .....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter


Fredb


Perry


Stefan V

Mooie Kohaku geworden! En wat heeft de mudpond deze vis veel gedaan in ongeveer 4 maanden!
Heel mooi! :y:

Bas42

Maurice dank voor de screenshots. Ik ben heel tevreden. Was 2e lichting van de Mudpoundgames en vissen waren gemiddeld toch 8-10 cm kleiner dan de 1e lichting. Dus mijn hoop was dat hij de 40 cm zou kunnen aantikken dus 44 cm en female is dik boven verwachting. 21 cm groei in een kleine 3 maanden is subbliem. Daarbij moet ik zeggen dat het filmpje een beter beeld geeft van de kwaliteit dan de foto's.. Op foto lijkt de koi achterin de neiging te hebben wat terug te vallen maar hoop dat dat bijtrekt en een gevolg is van zijn stevige groei. Op film is dat ook veel minder zichtbaar dus zal mijn kritische oog wel zijn. Al met al dik waar voor mijn geld.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

dat invallen ligt misschien ook aan het patroon, dat het zo lijkt. Mooie vis Bas!

Albert-jan

10m3 vijver met 9 koi.

Bas42

Quote from: Fredb on November 06, 2020, 19:19:58 PM
dat invallen ligt misschien ook aan het patroon, dat het zo lijkt. Mooie vis Bas!
Ik denk dat je gelijk hebt Fred. Zeker linksachter het shiroiij geeft wat vertekening. Filmpje is ook aanzienlijk beter vandaar ook mijn enthousiasme. Soms zijn we ook te kritisch. Maar zeker voor in een vijver wat mij betreft een hele mooie aanwinst en hoop dat er nog wat groeipotentie inzit. Maar als nakomertje vanuit de 2e mudpoundgames heeft hij qua lengte toch een goede ontwikkeling doorgemaakt.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter