Het grote vijverraam topic

Started by Perry, June 02, 2020, 23:34:50 PM

Previous topic - Next topic

Perry

Er zijn verschillende manieren om vijvers te bouwen dus ook verschillende manieren voor het raam er in te krijgen

hieronder zal ik laten zien hoe ik het gemaakt heb
Heb je ook een raam laat het hier ook gerust zien


Ik ben eerst op jacht gegaan naar een ruit die naar mijn wensen voldeed
Die heb ik op de kop kunnen tikken via marktplaats
Officieel was het een ruit van een glazen balustrade
Mijn pa heeft wat gegalvaniseerd zetwerk geregeld voor geloof 150€ totaal en een maatje van me heeft alles aal elkaar gelast
Stuk uit de sandwichpanelen en vast schroeven maar
Ruit er in en  de folie man heeft het folie weer op de ruit gekit

Mocht ik het nog ooit eens moeten doen maak ik het met een een kozijn wat aan de bovenzijde open is
Nu zwemmen de vissen wel eens achter het bovenste gedeelte van het kozijn


Perry

Nog een paar foto's met water en vis erachter 🤩


Frans.s


Bas42

Heel netjes Perry. Jammer dat mijn vijver slechts 20 cm boven maaiveld uitkomt anders ging ik ook voor een raam. Naast het mooie draagt het ook bij aan een betere inspectie van de koi (zeker aan de onderzijde).
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

SjuulD

Zit er strak in hoor ! Zelf heb ik geen raam, de extra kosten hiervan waren toen echt abnormaal.

Een volgende keer zou ik het 100% zeker doen . Zoals aangegeven kan je de Koi ook mooi observeren van de onderkant en de flank .


Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Dennis

Ziet er zeker mooi uit,al ben ik zelf niet zon raam fan voor in de vijver.Ik vind de vissen het mooist van bovenaf gezien,het goed kunnen inspecteren van de vis is zeker een groot plus punt.Moet je dat raam nog vaak schoonmaken?

Perry

Grootste voordeel vind ik dat ik vanuit mijn huis of bijna alle hoeken in de tuin mij vissen kan zien