News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Groeivoer

Started by Albert-jan, May 07, 2020, 22:22:04 PM

Previous topic - Next topic

Croesmaster

Deel hetgeen je op papier zet ook op het forum, dan  leren wij ook mee waarom je je keuze op een bepaald merk hebt laten vallen.  ;)

SjuulD

Quote from: Albert-jan on May 07, 2020, 22:22:04 PM
Hallo,

Zijn hier leden die goede ervaring hebben met het voeren van groeivoer?

Mijn koi zijn nu allemaal tussen de 40 en 60cm  dus wil kijken of er met groeivoer wat extra resultaat kan worden gehaald dit seizoen qua groei en body.

Wat voer je normaal , voer je dit het hele jaar of wissel je af tussen een voer voor de lagere temperaturen en een zomervoer?

Ik voer zelf niet specifiek een groeivoer maar zodra het water warmer word dan stap ik over naar een "premium" voer van hetzelfde merk met een hoger eiwit percentage. Ik zie een zomervoer als groeivoer.

Ik heb geen ervaring met JPD maar een hoop leden zijn er enthousiast over .

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Stefan V

Het is natuurlijk ook erg afhankelijk van je budget wat je wilt besteden aan het voer.
afgelopen najaar toen het kouder werd en in het vroege voorjaarr heb ik probites winter care gevoerd.
Nu ben ik overgestapt op JPD Yamato, voorlopig voer ik dit door tot de temperaturen echt omhoog zullen gaan naar consistent rond de 20 graden en dan ga ik een aantal weken over op shori.

Bram 3.0

Bij deze watertemperatuur voer ik Fujizakura van jPD en chlorella van pro bites.Beide zijn herstel voer.Als de temp 22+ is Shori van JPD
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Noodle

Quote from: Albert-jan on May 12, 2020, 20:54:05 PM
Quote from: Dennis on May 10, 2020, 06:57:53 AM
Weet je al welk voer je wil gaan voeren?