Mudpond games 2020 | Kohaku van Theo

Started by Theokoi1962, May 18, 2020, 18:18:00 PM

Previous topic - Next topic

Theokoi1962

Dit is mijn kohaku. We gaan het zien
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Perry

Vind hem nu heel mooi
Maar ben een beetje bang dat het patroon iel over gaat komen als die dadelijk 85/90 is
Daar in tegen als je toch de plaats hebt is een keer een ander patroon ook wel eens leuk

Gewoon een topper dus  :y:

Bas42

Verrassend Theo. Met alle respect is dit niet een patron waar ik heel snel voor warm loop maar ieder zijn keus. Daarbij ben ik het met Perry eens dat de kans bestaat dat als de koi gaat groeien het shiroij gaat overheersen. Maar ach je hebt voldoende compensatie in de vijver om dat gemis aan een beetje beni ruimschoots te compenseren toch  ;). Veel success met een toch wel interessante koi. Dus als leerproject leuk om te volgen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Theokoi1962

Als ik een Kohaku selecteer dan kijk ik voor 40% naar de bouw, voor 40% naar de huidkwaliteit en voor 20% naar het patroon. Alles overigens volledig gericht op potentieel van de vis, dus nooit hoe deze nu is. De body en huidkwwaliteit spatten van deze vis af. En het patroon is het patroon. Toevallig vind ik dit ook OK, maar zal nooit zwaar meewegen in de keuze.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Stefan V

Theo, ik dacht dat je voorlopig genoeg azukari projectjes had  :P 8)

Ik vind de vis super! Heel mooi potentieel. Ik vind het persoonlijk wel mooi als een kohaku meer wit heeft. ( in de mix natuurlijk met andere koi)
Op deze koi vind ik het patroon helemaal niet storend, maar snap perry zijn mening wel. Maar de kwaliteit spat er vanaf. Als het shiroj mooi wit blijft dan vind ik het een fantastische vis in wording :D

Bas42

Ik ben het met je eens Theo als het gaat om body en huidkwaliteit. Maar patroon is voor mij ook belangrijk. Als of body en/of huidkwaliteit niet in orde zijn dan is het patroon niet doorslaggevend. Maar houd wel van een traditioneel patroon. Favoriet is een maruten driestapper ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter