News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Kohaku Matsue

Started by nico1012, February 11, 2020, 09:50:15 AM

Previous topic - Next topic

nico1012

Vorig jaar al een Matsue Kohaku gekocht en een paar jaar geleden ook al.
Zag op de website van de dealer dat er weer nieuwe binnen waren en kon het niet laten om er 1 te reseveren.

hieronder war meer informatie over de vis

variëteit:            kohaku
leeftijd:              tosai geboren mei- juli 2019
lengte:               30-33 cm
kweker:             Matsue (Iizuka)
Kwaliteit:          HQ

Geslacht:           NB
Bloedlijn moederdier: Sensuke

Bloedlijn mannelijk ouderdier: Dainichi
ID:                      M128
Omschrijving:   De Klassieke 3 staps kohaku met odome! Patroon is nu nog te groot voor je gevoel maar doordat rode patroon rond wegloopt zal als de koi breder en langer wordt langzaam meer wit tussen en om het rode patroon zichtbaar worden, Hele interessante koi om te volgen!

Info kweek: Matsue heeft de koi uit de HQ serie met 5 ouderdier sets gekweekt. Bij alle sets is gebruik gemaakt van een eigen bloedlijn (Matsue Sensuke) vrouwelijk ouderdier en een mannelijk ouderdier van Dainichi. De reden dat Matsue mannelijke Dainichi ouderdieren is gaan gebruiken is dat men het beste van 2 werelden wil. De enorme bouw en lengtegroei van Matsue en de betere patronen en een bouw die geschikter is voor de koishow van Dainichi.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Leon77

Mooie vis. Lang lichaam en kop. Zo te zien goed Beni. Patroon mooi zal nog mooi uitrekken. Borstvinnen ook groot.
Ik heb ook een kohaku gereserveerd van Matsue bij Tjaard.

BramCost

Mooie grote vis!, Vind het patroon nu al perfect. ben benieuwd.
13m3 - Biodrum 30 - 5 Koi

nico1012

dit is nog wel betaalbaar en Matsue heeft me met de 2 andere vissen nog niet teleurgesteld

Noodle

Weer een hele mooie Nico, komt altijd goed  :y:
Leon, maak je ook effe een topic van je Matsue koi? Dan zal ik daar vertellen dat ik dat ook een hele mooie vind!  :P
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry


Leon77

Quote from: Noodle on February 16, 2020, 21:49:36 PM
Weer een hele mooie Nico, komt altijd goed  :y:
Leon, maak je ook effe een topic van je Matsue koi? Dan zal ik daar vertellen dat ik dat ook een hele mooie vind!  :P

Ja ga ik zeker doen. Interessant om te horen wat iedereen er van vind.

Theokoi1962

Ja, wat moet je hiervan vinden. Prachtig natuurlijk. Mooie bouw lijkt het te zijn en het patroon; een mooie driestap is natuurlijk schitterend. Als dit straks groot is, dan kijk je je ogen uit denk ik.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

nico1012

bedankt voor de reacties. Deze zaterdag gaan we naar KKW om de vis life te bekijken.
Hoop dat ook een filmpje te kunnen maken.


Theokoi1962

Gaaf Nico. Ik ga zaterdagmiddag ook naar KKW om de Ueno's te bekijken. Hoe laat ben jij er ongeveer?
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Leon77

Ik ga zaterdag middag ook zoals het er nu uitziet. Gaan daarvoor eerst langs Lodder dje hebben een open dag.

Theokoi1962

KoiCave weer flink aanwezig bij Koi Kichi :y:
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

kelvin

Erg mooie kohaku weer van Matsue!

Jammer dat Ridderkerk zo ver is voor mij, anders ging ik daar ook wel vaker!

Ik ga nu altijd naar Boortmeerbeek  :D

Leon77

Hoe doet de kohaku het?

nico1012



36 cm

mijn vrouw heeft er op de dag dat we ze gingen ophalen ook nog 1 gekocht zat in de goedkoopste Matsue Bak en Tjaard zei toen al dat ze een betere had uitgezocht.
deze is nu 40 cm