Nieuwe quarantaine bak.

Started by SjuulD, February 06, 2020, 18:01:26 PM

Previous topic - Next topic

SjuulD

Vandaag zou de folie erin komen maar helaas kon dat niet doorgaan.

Ik had op de bodem van de bak ongeveer 5 centimeter "zand" neergelegd .. maar blijkbaar had ik hier metselzand voor gepakt  en daar kunnen ze niet goed op lassen . :( Over ongeveer 2 weken is hij weer terug gelukkig ..

Volgende week sluit ik alle leidingen etc al wel aan stalen balken zijn ook op maat gemaakt dus die gaan er dan ook gelijk tegen aan
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Perry

Laagje tempex of iets anders van isolatiemateriaal er onder

Leon77

Ik heb een laag epx platen drukvast, 4 cm dik. Gelijk isolerend.

Bas42

Dat metzelzand gaat zeker alle kanten op. Nauwelijks te verdichten. Wel fijn dat hij weer op korte termijn terug kon komen. Is Andy bij je geweest?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

SjuulD

Het was goed bedoeld maar achteraf niet zo verstandig..
Nee Tonnie de Jonge , hij heeft in onze oude vijver folie gelast en is toen nog een keer kosteloos terug gekomen nadat ik een lek had door mijn eigen schuld . Dus goede ervaring mee!
Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

johnlith

dat is wel jammer sjuul.

tonny komt hier ook, hij is al besproken.

Bas42

Ach een beetje uitstel kan geen kwaad. Wat in het vat zit verzuurd niet zeggen ze. Dus dat gaat helemaal goed komen. En ruimschoots voor de winter klaar  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

SjuulD

Stalen balk zit ondertussen ook voor de bak . Nog een beetje leidingwerk en dan is het wachten op de folie  ;D

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Joris Wansing

Goedenavond Sjuul,

ziet er strak uit! Is dat je verwarming op de voorzijde van de bak? Zou je deze niet andersom monteren? zodat er altijd water in de heater blijft staan en hij niet droog kan komen te staan? zou jammer zijn als je dat straks alsnog moet aanpassen en er nu nog relatief gemakkelijk bij kan! ;)

SjuulD

Daar heb ik eerlijk gezegd niet zo over nagedacht ..

Mijn redenering is dat hij onder waterniveau staat dus altijd vol met water staat toch ?
Mocht de bak voor Meer dan  50% leeg gaan dan zet ik hem uit .

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Leon77

Sjuul dat ziet er goed uit. Wat een ruimte heerlijk. Je hoeft iig niet na te denken of alles past. Die bak gaat straks geen kant meer op.
Nou het folie en het filter en draaien maar.

SjuulD

Ik denk inderdaad dat ik alles wel passend krijg ,hoewel dit bijna altijd tegenvalt. Ik moet de rest van de schuur nog wel even fatsoeneren   O:-)

Bedankt voor je reactie
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Perry


johnlith

een heel verschil tegenover  de vorige bak sjuul

Bas42

Quote from: SjuulD on May 18, 2020, 21:33:43 PM
Daar heb ik eerlijk gezegd niet zo over nagedacht ..

Mijn redenering is dat hij onder waterniveau staat dus altijd vol met water staat toch ?
Mocht de bak voor Meer dan  50% leeg gaan dan zet ik hem uit .

Mvg
Ziet er heel netjes uit en een mooie solide constructie. Ik denk dat het met je verwarming wel goed zal gaan maar nu loop je een klein risico dat als de flow niet hoog genoeg is hij niet alle lucht eruit zal drukken .... Dus andersom is beter maar ik verwacht dat het wel los zal lopen ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter