News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Ueno tosai Showa

Started by Theokoi1962, January 26, 2020, 20:47:16 PM

Previous topic - Next topic

Theokoi1962

2020 is voor mij het het jaar van de Showa (plus de rest haha). Maar serieus...ik heb gewoon zin in Showa.
Afgelopen oktober was ik in de gelukkige omstandigheid om zowel bij ISA, Sekeguchi, Kase echt van die Showa's te zien zwemmen, dat je denkt...pffff.
En toch...de hobbyist in mij wil eigenlijk het liefst vanuit tosai werken. De groeibak is gewoon echt helemaal te gek om te volgen en te sturen.
Nou ja, genoeg gepraat. Tosai Ueno gekocht bij Tjaard. Kan niet wachten totdat ik deze dame (dat hoop ik dan toch) kan ophalen
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Bas42

Mooi en spannend visje Theo. Succes met de opgroei.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

mooie vis. Ik hou van meer zwart, maar hopelijk komt dat er nog bij :y:

Rinikoi

Goede showa Theo! Ueno showa moet je geduld mee hebben.. Als het sumi door is heb je een mooie showa die in evenwicht is.
Wij hebben de showa in mijn avatar uitgekozen. Deze is van dezelfde lichting..

Perry

Mooie showa Theo

Een showa staat hier ook nog heel hoog op het lijstje

Theokoi1962

Quote from: Rinikoi on January 26, 2020, 21:43:46 PM
Goede showa Theo! Ueno showa moet je geduld mee hebben.. Als het sumi door is heb je een mooie showa die in evenwicht is.
Wij hebben de showa in mijn avatar uitgekozen. Deze is van dezelfde lichting..
Ja ik zag het Rini. Ook een spannende vis.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

nico1012

verwacht hier veel van Theo.
Als Tjaard over deze kweker praat is behoorlijk enthusiast zie helaas weinig updates van vissen.
Hierdoor weet ik zelf niet goed of ze de belofte ook waar maken.

In ieder geval heel veel plezier met de Showa

Leon77

Helaas kon ik vanaf de foto geen mooie meer vinden. Was helaas te laat. Maar ga deze challenge wel blijven volgen. Wel benieuwd wat beni en sumi gaan doen.

Bas42

Ik ben wel heel benieuwd naar de updates dus die verplichting heb je Theo. Wat een spannende vis is dit. Zat net je andere showa's te bekijken van A&A. Maar als dit visje qua sumi gaat ontwikkelen dan kan hij/zij die andere nog weleens overtreffen. Goed bezig met je nieuwe aankopen (maar nog wel wat ruimte laten voor oktober .... :y:).
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Theokoi1962

Ik denk niet op voorhand dat deze Ueno de Isa's gaat overtreffen. Die heb ik zaterdag opgehaald en zijn echt van barre kwaliteit (voor een tosai dan hè). Uiteraard ga ik updaten; dat is toch het leukste. Oktober was eigenlijk bedoeld voor Showa, maar dat wordt nu toch weer een fraaie kohaku.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Perry

Quote from: Bas42 on February 24, 2020, 11:58:53 AM
Goed bezig met je nieuwe aankopen (maar nog wel wat ruimte laten voor oktober .... :y:).

Heb iets gelezen en heb het idee dat die al weet hoe die dat gaat doen

Theokoi1962

Ja, er is zeker een plan Perry. Er moeten dit voorjaar een aantal vissen uit, waardoor er een betere balans komt. Maar ik vind het zo verdomd lastig. Ik ben aan veel vissen gehecht...nou ja; wie niet
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Perry

Kan je blij zijn dat je nog een grote vijver hebt
Dat is hier anders 😖

Theokoi1962

Ja, dat is altijd het probleem. Maar dat geldt (in mindere mate) ook bij een grote vijver. Het houdt ooit echt een keer op. Kritisch doorselecteren helpt wel natuurlijk, maar ook dat houdt op als het goed is. En het helpt allemaal niet mee dat we allemaal steeds zo hebberig zijn
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Perry

Het blijft zo leuk om een nieuwe vis te kopen  O:-)