News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

vijver van Dennis

Started by Dennis, January 17, 2020, 21:16:54 PM

Previous topic - Next topic

Fredb


Dennis

Vandaag de trickle en de warmtepomp aangesloten.Er moest nog aardig wat gepuzzeld worden om het nieuwe leidingwerk langs het bestaande leiding werk te krijgen,maar het is gelukt :)
Ook een leiding aangelegd voor de continu verversing.Aan de warmtepomp moet alleen nog een stekker gezet worden,mooi klusje voor de zondag dacht ik zo :) Nog een aantal extra stopcontacten erbij maken en de kabel van de extra groep aan sluiten en we kunnen het seizoen weer goed beginnen...morgen komen de fotos.

abroeders

Mooi, ben benieuwd Dennis

Dennis

Zo,en nu de fotos,voordat er hier ook filmpjes opgezet worden,van het duurt te lang :)
De filterput is aangepast,deze moest hoger worden voor de trickle op de combi.Ik heb om de filterput wanden gezet van douglas hout met een plat dak erop.
De voeding van de trickle heb ik uit de kamer van de trommel  gepakt daar zit toch al een doorvoer om de kamer te kunnen spoelen.Deze doorvoer is 63,die heb ik gelijk vergroot naar 110 om voldoende water aanvoer te krijgen,
De eerste bak van de trickle is gevuld met spiraal vormige bacteria home,die ik nog had liggen,de andere twee bakken zijn gevuld met bacteria home infared.2 dozen per bak kan ik er in kwijt.
Ik heb een continu verversing aangelegd met een druppel systeem van gardena,wat continu met kleine beetjes door druppelt.
De pomp op de trickle is een 20.000 super fisch rc te regelen met een afstand bediening.De pomp voor de rechtstreekse retour in de vijver is vervangen voor een titanium 31000  van oase.
De pomp voor de warmtepomp is ook een superfisch 20.000 rc deze kan op de zachtste stansd staan om de warmte pomp te voorzien.De waterval zit ook op deze aanvoer,Als die binnen kort weer aangaat kan de pomp wel een standje hoger.
De warmtepomp is een weau full inverter van 13,5 kw geworden.Het geluid valt mij enorm mee,als de waterval straks draait hoor ik hem helemaal niet meer :)De aanvoer naar de wp en waterval is 63 met een afsplitsing naar 50 naar de warmtepomp en de waterval.De retour van de wp is ook 50.Ik heb de wp wat hoger gezet zodat ik met de retour leiding beter weg kwam.

Dennis

Tenminste,als ik nog fotos kan plaatsen..de upload folder is vol geeft ie aan ???

Fredb

dan zijn denk ik je foto's te groot. dan moet je ze met minder tegelijk. Of nog makkelijker is ze eerst even te verkleinen. https://forum.koicave.nl/index.php?topic=626.0

Fredb

Quote from: Dennis on May 01, 2022, 12:01:51 PM
Zo,en nu de fotos,voordat er hier ook filmpjes opgezet worden,van het duurt te lang :)
De filterput is aangepast,deze moest hoger worden voor de trickle op de combi.Ik heb om de filterput wanden gezet van douglas hout met een plat dak erop.
De voeding van de trickle heb ik uit de kamer van de trommel  gepakt daar zit toch al een doorvoer om de kamer te kunnen spoelen.Deze doorvoer is 63,die heb ik gelijk vergroot naar 110 om voldoende water aanvoer te krijgen,
De eerste bak van de trickle is gevuld met spiraal vormige bacteria home,die ik nog had liggen,de andere twee bakken zijn gevuld met bacteria home infared.2 dozen per bak kan ik er in kwijt.
Ik heb een continu verversing aangelegd met een druppel systeem van gardena,wat continu met kleine beetjes door druppelt.
De pomp op de trickle is een 20.000 super fisch rc te regelen met een afstand bediening.De pomp voor de rechtstreekse retour in de vijver is vervangen voor een titanium 31000  van oase.
De pomp voor de warmtepomp is ook een superfisch 20.000 rc deze kan op de zachtste stansd staan om de warmte pomp te voorzien.De waterval zit ook op deze aanvoer,Als die binnen kort weer aangaat kan de pomp wel een standje hoger.
De warmtepomp is een weau full inverter van 13,5 kw geworden.Het geluid valt mij enorm mee,als de waterval straks draait hoor ik hem helemaal niet meer :)De aanvoer naar de wp en waterval is 63 met een afsplitsing naar 50 naar de warmtepomp en de waterval.De retour van de wp is ook 50.Ik heb de wp wat hoger gezet zodat ik met de retour leiding beter weg kwam.

:D :D :D :y:

Dennis

Snap er niks van,nooit geen problemen mee gehad , nu kan ik er zelfs nog niet 1 foto op krijgen :'( Zowel van het fototoestel als van de telefoon niet.

Dennis

Fotos die ik hier eerder heb geplaatst krijg ik er ook niet meer op.

Fredb

nah, het lukt mij ook niet. Ik ga ff na-vragen. Het lijkt alsof het forum "vol" is. :-\

Dennis

Nu al? kan nog veel meer bij dacht ik zo :) Ligt het gelukkig niet aan mij...

Dennis


Dennis

En nog een aantal van de warmtepomp en de aansluitingen ervan.

Fredb

ziet er netjes uit :y:

Maar waarom ben je naar 50 gegaan naar je warmtepomp?

Dennis

Stond bij de specificaties van de wp standaard aansluiting 50,dus had ik al leidingwerk en bochten van 50 gehaald voor ik de wp had.Aangezien er maar 5m3 per uur door hoeft lijkt mij dat verder ook geen probleem.Als ik door het stukje transparante buis kijk,zie ik dat de leiding niet helemaal gevuld is.