News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Mijn vijver

Started by Remco, November 20, 2019, 18:11:07 PM

Previous topic - Next topic

Remco

Hallo iedereen, ik zal mij ook voorstellen. Nog beetje ontdekken hoe het hier werkt. Heb al leuke items voorbij zien komen. Met mn vijver ben ik 3 jaar geleden mee begonnen. Mijn vijver is 12m3. De osaka 5 kamerfilter met vortex heeft plek gemaakt voor n ultrasieve3 en 2x 330 ltr bakken de 1e met 100ltr kaldnes met 70ltr luchtpomp en de 2e met matten gevuld. Tevens nog n tricklefilter die nu helaas werkloos staat. Maar wanneer de temperatuur het weer toelaat gaat die weer meedraaien.  Nu van t voorjaar weer kijken of ik nog meer kan gaan veranderen ten goede van de vissen.
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Remco

En natuurlijk de benigoi die ik via Jeroen van Keulen heb gekocht en mee heb laten doen bij de hks 2019 en die vervolgens ook nog de 1e prijs heeft gescoord.
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Noodle

Welkom Remco,

effe oefenen met foto's plaatsen ook he  8) :-*
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Fredb


Remco

Hierbij wat foto's. De vissen zijn ondertussen aardig gegroeid heb nu de kap erop. Dus heb ik wat oudere foto gepakt. De oude kamerfilter en de nieuwe bakken die ik nu gebruik. Had eerst pomp 10000 ltr en die moest ik bij gebruik kamerfilter knijpen. En nu n auga 20000ltr pomp erop en dit systeem met de bakken kan dat makkelijk aan, en heb nu ook stroming in de vijver. Wat met de oude pomp niet lukte. Plannen zijn er om n grotere vijver te maken. Maar de vrouw is ook zwanger en moet ik wel goed nadenken hoe ik dat ga doen. Hij zal hogerop getrokken worden met aan bijde zijde n raam. Veranda en huiskant. En met n hekwerk dr omheen en vijver afgedekt.
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Remco

Had wat fout gedaan maar nu gelukt geloof ik
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Remco

#6
Dit is hoe het nu is. Links plantenfilter en de tricklefilter en daarachter filterruimte maar die word in het voor jaar aangepakt.


Edit Fred; foto rechtop gezet
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer

Fredb


Perry


Theokoi1962

Ziet er goed uit Remco. Mooi plekje ook om te zitten. Niks mis mee :y:
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Croesmaster

Welkom op het forum. Veel succes met het bedenken van je nieuwe grotere en veilige vijver.

Wat je nu hebt liggen ziet er in elk geval goed uit.

Bas42

Idd welkom en mooie vijver! Lekker plekje om van de hobby te genieten.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter