Koichallenge koffiecorner

Started by Noodle, October 21, 2019, 12:27:08 PM

Previous topic - Next topic

Bas42

Quote from: Perry on May 04, 2020, 22:27:44 PM
Oei dat is balen
Heb verschillende mukashi met mooie lange koppen gezien
Dat vind ik vaak een dingetje bij mukashi
Wat is het dingetje Perry? Te lange smalle koppen of dat het belangrijk is dat er een goede lange kop op staat ivm groeipotentie?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Vaak vind ik dat mukashi (te) korte koppen hebben
Dat vind ik niet mooi maar heb al verschillende gezien met een mooie lange kop tussen de Challengers

Bas42

Quote from: Perry on May 05, 2020, 12:17:33 PM
Vaak vind ik dat mukashi (te) korte koppen hebben
Dat vind ik niet mooi maar heb al verschillende gezien met een mooie lange kop tussen de Challengers
Oké dan begrijp ik het idd. Bij Mukashi zie je dat idd wel vaker; een korte gedrongen kop. Hoort ook wel een beetje bij de variëteit vind ik.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Rob en tara koi

Idd balen maar het gebeurt wel eens

Yke

Morgen mag ik mijn 2 Challengers gaan uitzoeken. Als er nog keuze is dan wil ik voor een karashigoi en een chagoi gaan. Spannend😬😬😬

Perry

Chagoi zit er zeker nog genoeg
Mijn pa was de eerste die daar naar gekeken heeft

Yke

Vraagje, de kwekers weet ik van de Mukashi en de chagoi, maar weet iemand toevallig ook de geboorte maanden van de vissen?

Noodle

Zover de info reikt is alles van juni behalve de chagoi hirasawa zijn van augustus.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Yke


Yke

Vraagje, wanneer moet de eerste update binnen zijn? Dit ivm vakantie.

Perry

Meestal krijg je ruimschoots van te voren een mailtje

Fredb

Quote from: Perry on May 05, 2020, 12:17:33 PM
Vaak vind ik dat mukashi (te) korte koppen hebben
Dat vind ik niet mooi maar heb al verschillende gezien met een mooie lange kop tussen de Challengers

Achteraf blijkt dat je gelijk hebt.  :y: