News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Koi wegdoen

Started by Albert-jan, October 09, 2019, 21:39:14 PM

Previous topic - Next topic

Albert-jan

Heb hier een ginrin showa die sinds aanschaf nu niet erg goed ontwikkeld. Zou graag een mooiere kwaliteit willen, maar huidig bestand vind ik goed zo qua aantal.

Mijn vraag is dus waar kun je eventueel een koi laten of geven jullie deze gratis weg aan anderen zodat je een andere kan bijzetten tzt?




10m3 vijver met 9 koi.

Budeltje

Wanneer je van een jou af wilt kun je deze verkopen of weggeven aan iemand die er een mooie plek voor heeft. Zoals met alles gaat het een stuk sneller met het woord GRATIS erbij, maar dat is een keuze die je zelf maakt.

Perry

Zou hem bij het verkoop hoekje hier plaatsen en dan gratis erbij doet idd wonderen
En anders op de cave Facebook pagina

Bas42

De waarde van een particuliere koi valt vaak erg tegen. Verkopen gaat de ene keer succesvoller als de andere keer (voor een koi die redelijk op kleur is wordt ca. 1,=/cm aangehouden, voor een geode koi kan 2,- per cm of meer worden aangehouden, voor kwaliteitskoi is een richtprijs niet te geven). Tevens wil je dat de koi ook weer goed terecht komen (in een vijver van voldoende afmeting, een goed filtersysteem etc). Dus als je koi niet van hele goede kwaliteit is mag je vaak al van geluk spreken als je een goed onderkomen kunt vinden, en als je er nog een kleine vergoeding voor krijgt is dat meegenomen.  Uitzetten in openbaar water wordt ten zeerste afgeraden!
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Albert-jan

Ga het even aankijken nog. Uitzetten in open water zal ik nooit doen, dacht ook dat dit verboden was?

Wellicht volgend jaar wegdoen gratis inderdaad want hoef er geen geld voor, als die maar een goed onderkomen krijgt anders blijft ie gewoon zitten.
10m3 vijver met 9 koi.