Flowchamp kop aan de wilgen

Started by Theokoi1962, August 24, 2019, 12:13:07 PM

Previous topic - Next topic

Theokoi1962

Ik ben iemand die nieuwe dingen best een kans wil geven, maar nu, na anderhalf jaar is het een keer mooi geweest. Winter 2017/18 heb ik een groot bewegend bed gebouwd en daar mijn 2 Blue-Eco 500 pompen op aangesloten. Deze beide pompen omgebouwd met Flowchamp koppen en gaan met de banaan. Nou, dat valt me nu dus bar tegen. Er werkte daar destijds een kerel Martin, die werkelijk qua service niets te gek was. Kwam gewoon op een zondag uit Hengelo om bij mij in Fijnaart service te verlenen. Martin is sinds kort weg...en nu? Dit voorjaar alles weer aan de praat en afgelopen week weer stuk. Iedere keer hetzelfde liedje; dat de impellor loskomt. Hoe dan ook. deze aan de wilgen gehangen en een Flowfriend gekocht. Een rib uit m'n lijf, maar in ieder geval geen gezeik en nog steeds een mega flow.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Budeltje

Je kunt op gebied van die flowchamp kop ook eens contact opnemen met Herman de Zeeuw. Die weet daar veel van en is ook bekend met de nodige problemen die er met dat (on)ding mee komen.

Perry

😂😂😂jij kan het ook mooi vertellen Theo 😂👍🏻
Maar je leest idd veel negatieve dingen er over

Fredb

Dat je die wilg nog steeds hebt.... :'(

Ruud


nico1012

Theo je brengt het geniaal alleen vrees ik dat de frangen en ik werkelijkheid veel minder goed voorstaan bij.

Wens je veel succes met de nieuwe pomp

Theokoi1962

Fred, de wilg staat nog steeds, met de nadruk op nog....deze wilg haalt de volgende zomer niet.
En Nico, ik heb het onderstaande nu een paar keer gelezen, maar snap eigenlijk niet zo goed wat er staat.
Zal wel aan mij liggen, maar snap het echt niet.
Quote from: nico1012 on August 26, 2019, 10:18:15 AM
Theo je brengt het geniaal alleen vrees ik dat de frangen en ik werkelijkheid veel minder goed voorstaan bij.

Wens je veel succes met de nieuwe pomp
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Fredb

niet vergeten de pomp er dan uit te halen voor je hem in de versnipperaar doet 8)

Perry

Quote from: Theokoi1962 on August 26, 2019, 12:42:17 PM
Fred, de wilg staat nog steeds, met de nadruk op nog....deze wilg haalt de volgende zomer niet.
En Nico, ik heb het onderstaande nu een paar keer gelezen, maar snap eigenlijk niet zo goed wat er staat.
Zal wel aan mij liggen, maar snap het echt niet.
Quote from: nico1012 on August 26, 2019, 10:18:15 AM
Theo je brengt het geniaal alleen vrees ik dat de frangen en ik werkelijkheid veel minder goed voorstaan bij.

Wens je veel succes met de nieuwe pomp

Bent niet de enige snap het ook niet helemaal

nico1012

Bedoelde dat je op een briljante manier je frustratie uit tov de pomp. Ik zou zelf toch meer frustratie laten doorschemeren.



Theokoi1962

Ahaaaa. Nee duidelijk. Laat ik het zo zeggen; 'Kalmte kan je redden'. Maar ik was er best ziek van. Ik heb er trouwens nog één draaien...Die wacht hetzelfde lot als 'tie ermee stopt, maar ik hoop (tegen beter weten in) dat deze nog jaren zonder problemen blijft draaien.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

doqu


nick22

hetzelfde is hier ook gebeurt
vervangen voor flowfriend na een berg ellende