News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Treurig wakker worden

Started by Bram 3.0, August 09, 2019, 08:51:06 AM

Previous topic - Next topic

Bram 3.0

Vragen O.k. En ik geef waar ik kan antwoorden,maar ik vind het van adviseurs kwalijk als ze aan de hand van een foto,duiding gaan geven.Dat b.v. een verdacht roodplekje te zien is en de conclusie trekken dat er meer aan de hand is.
De vis op de foto,had voor haar leven gevochten en gesparteld in het grind en tussen 2 staptegels.Ik heb de vis van kop tot staart  geschouwd, met handschoenen aan betast,op verdikkingen en verhardingen.De slijmhuid was al verdroogd anders had ik nog een afstrijk kunnen maken.Dus vragen O.k.,duiden vanaf een foto ff niet,a.u.b.
Gr. Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Ruud

Ik geef nergens duiding ik verbaas me alleen.  Dat kan zijn doordat ik/wij te weinig informatie hebben, juist daarom vraag ik erom.

Ik vind het nog steeds jammer dat ik een standaard dosering KP voorbij zie komen terwijl ik in de "uitleg" alleen grauwsluier zie staan. Die grauwsluier heeft een oorzaak, vandaar dat ik door vroeg. Niet vanwege het vermoeden van onkunde of wat dan ook. Maar juist vanwege wat Bas ook aangeeft.

Kom je naar de HKS Bram? Zo ja zoek me maar op dat communiceert makkelijker dan online, zeker als je elkaar nog niet (zo goed) in het echt kent.

  ;)

Perry

Quote from: Ruud on August 12, 2019, 16:09:50 PM


Kom je naar de HKS Bram? Zo ja zoek me maar op dat communiceert makkelijker dan online, zeker als je elkaar nog niet (zo goed) in het echt kent.

  ;)


Dan missen wij de discussie 🙁
Ik leer ook graag, cementsluier ken ik grouwsluier nog nooit iets over gehoord

Bram 3.0

See you at sunday,
Mooie beurs toegewenst!
Gr. Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Ruud

Quote from: Perry on August 12, 2019, 16:57:03 PM
Quote from: Ruud on August 12, 2019, 16:09:50 PM


Kom je naar de HKS Bram? Zo ja zoek me maar op dat communiceert makkelijker dan online, zeker als je elkaar nog niet (zo goed) in het echt kent.

  ;)


Dan missen wij de discussie 🙁
Ik leer ook graag, cementsluier ken ik grouwsluier nog nooit iets over gehoord

Grauwsluier wil je nog wel eens zien over het beni bijvoorbeeld in het geval van een costia uitbraak.

Perry


Ruud

Dat kaarsvet achtige is (denk ik) pas in een verder gevorderd stadium. Die is echt een grijzig/witte waas meestal over het beni.

Noodle

Quote from: Ruud on August 13, 2019, 09:01:00 AM
Dat kaarsvet achtige is (denk ik) pas in een verder gevorderd stadium. Die is echt een grijzig/witte waas meestal over het beni.

Ook wel een verdikte slijmlaag genoemd  :P
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Quote from: Noodle on August 13, 2019, 09:29:14 AM
Quote from: Ruud on August 13, 2019, 09:01:00 AM
Dat kaarsvet achtige is (denk ik) pas in een verder gevorderd stadium. Die is echt een grijzig/witte waas meestal over het beni.

Ook wel een verdikte slijmlaag genoemd  :P
Is idd een beter omschrijving omdat kaarsvet vaak wordt gebruikt voor de karperpokken.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Bram 3.0

Zondag prettige ontmoeting met Ruud gehad en we waren het snel eens.
Daarna elkaar in de armen gevallen en het water liep langs ons beider wangen🤣
Gr. Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Bas42

Quote from: Bram 3.0 on August 19, 2019, 21:39:40 PM
Zondag prettige ontmoeting met Ruud gehad en we waren het snel eens.
Daarna elkaar in de armen gevallen en het water liep langs ons beider wangen🤣
Gr. Bram 3.0
Dat kwam gewoon omdat het regende ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Ruud

Quote from: Bram 3.0 on August 19, 2019, 21:39:40 PM
Zondag prettige ontmoeting met Ruud gehad en we waren het snel eens.
Daarna elkaar in de armen gevallen en het water liep langs ons beider wangen🤣
Gr. Bram 3.0

Ik was dermate positief gestemd na ons gesprek dat ik Bram zelfs een gratis handtekening gegeven heb!

8) :-*