News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Kuit kwam er niet uit

Started by Theokoi1962, August 05, 2019, 17:07:16 PM

Previous topic - Next topic

Theokoi1962

Vorig jaar in Japan een nisai Hirasawa chagoi gekocht met behoorlijke potentie. Vis in december in de groeibak (op dat moment eigenlijk meer verblijfbak, want er zaten toen best veel koi in). In no-time zwom die vis met een pens in de rondte - ik had toen niet eens in de gaten dat het kuit was (en met mij vele anderen die dachten dat 'tie een pens van het vreten kreeg)
. Nou ja, na verloop van tijd in de vijver. Pens werd niet groter, maar ook niet kleiner. Temperaturen van het water omhoog. Ik had een vis die kuit schoot. Deze dus niet...Na een aantal maanden (inmiddels denk wel 5 ofzo) was ik het wel zat en heb een sample getrokken uit de buikholte en verdomd...gewoon kuit. Dus eigenlijk niks bijzonders. Ware het niet dat het kuit er niet uitkwam. Om een lang verhaal kort te maken heb ik uiteindelijk gebruik gemaakt van hormonen. In de middag in de vis geïnjecteerd, vis in de behandelbak gedaan. Mannetje erbij, borstel erin. Volgende ochtend 'beschuit met muisjes'. Ging als een kogel. Chagoi opgelucht en ik ook. Mag nu weer gaan groeien.  Trouwens alle zooi in de behandelbak is eigenlijk ook wel te preferen boven de vijver.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Croesmaster

Gefeliciteerd Papa. Hoeveel het er worden horen wij wel.  8)

Ik voel een nieuw opgroeiproject aankomen.  :D

Fredb


Budeltje

Ik ben benieuwd! Dit is leuk om te volgen!

Bas42

Netjes Theo  :y:. De Chagoi is je dankbaar.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Ruud


Theokoi1962

Was ook leuk om te doen. Ook wel spannend. Maar Er...het werkt werkelijk als een kogel. Ik heb nu nog een half flesje in de koelkast staan. Ben er zuinig op. Niet verwarren met Yakult. :P
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Jackett

Tot wanneer in het jaar kunnen koi eigenlijk paren? Heb namelijk een yamabuki zwemmen die met kuit zit.

Jammer genoeg zit ik al een goeie maand van huis en ziet er naar uit dat ik nog niet onmiddellijk naar huis kan. En ze willen maar niet paren in de vijver.

Had haar graag apart gezet met twee mannetjes maar dit zal jammer genoeg niet onmiddellijk lukken. 

kelvin

Heel interessant, wil ik ook wel eens gebruiken bij een kweek