News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Vijverwand reinigen

Started by BarryVab, July 11, 2019, 03:35:11 AM

Previous topic - Next topic

BarryVab

Ik heb even een vraagje. Hoe maken jullie de wanden van de vijver schoon. Ik heb hier nu een vrij dikke laag met restanten van draadlag e.d. en zou dit graag willen verwijderen om zo weer een schone vijver te krijgen op dit moment laat het wel wat los. Kan ik dit met bijvoorbeeld een bezem doen of hebben jullie hier een andere oplossing voor?

Bas42

Wat je ook doet ik zou heel voorzichtig zijn met de folie (ik neem tenminste an dat je folie hebt in je vijver). Als je al iets doet in ieder geval een zachte bezem gebruiken maar altijd een risico dat je de folie lekt steekt! Maar vraag me af of het niet vanzelf los komt .....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Bram 3.0

Waarom schone vijverwanden?Juist die achterblijvende laag alg is een bron van vijverleven!.Reken de totale oppervlakte van de wanden+oppervlakte bodem en zie hoe groot oppervlakte totaal is.Die alg heeft ook een functie met de verwerking van ammoniak!
Gr Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

bulldog

mmm stel dus dezelfde vraag , bij mijn zwarte smurrie maar vijver helder