News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Microscoop + Camera

Started by doqu, June 18, 2019, 12:14:13 PM

Previous topic - Next topic

doqu

Ik ben bezig met oriëntatie om een microscoop aan te schaffen met camera (of losse camera erbij), heeft iemand hier toevallig al (goede of negatieve) ervaringen mee?

Maurice

#1
Waarom een camera voor op de microscoop?
Zijn prijzig en geven nog steeds minder goed beeld dan een smartphone.
ik weet niet of je bekend bent met mijn pagina op Facebook?
daar vind je regelmatig een breed scala aan microscopen tegen uiteenlopende prijzen.
ook heb ik daar smartphone adapters staan welke je op je microscoop kunt monteren en zo en mobieltje in kunt zetten om foto's en videomateriaal te maken/verzenden. ;)

Edit Noodle: reclame verwijderd.

doqu

Hoi Maurice,

Vraag is vooral omdat ik erg snel extreem veel last heb van migraine;
Ik heb met Theo en daarna nog met een geleende microscoop gewerkt met een binoculair, maar daar heb ik wel een paar dagen last van gehad.

Ik zit zelf hele dag achter een computer scherm en daar kan ik gelukkig wel goed tegen. Dus dacht als dat "goed" te doen is, zou mijn voorkeur daar eerder naar toe gaan. Moet zeggen dat ik nog niet echt met een monoculair heb gewerkt... dus weet niet of ik daar zoveel last mee zal hebben.

Theokoi1962

Ik ben het wel met Maurice eens Dominique. Die adapters werken echt fantastich. Je moet er een beetje handigheid mee krijgen, vooral door te doen, maar ik maak er zelf bizar goede filmpjes mee. Ik vind deze wel één van de mooiste eigenlijk. Je kan de trilharen van de witte stip zien bewegen.
.
Ik zag vd week trouwens een hele nette binoculair microscoop met houten kist voor niet al teveel voorbij komen... er zijn hier mensen op het forum die je daar wel bij kunnen helpen. Verder zeg ik niks natuurlijk, want anders zou het reclame worden :D
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

doqu

 :y: we gaan ermee aan de slag

Bas42

Quote from: Theokoi1962 on June 18, 2019, 16:51:24 PM
Ik ben het wel met Maurice eens Dominique. Die adapters werken echt fantastich. Je moet er een beetje handigheid mee krijgen, vooral door te doen, maar ik maak er zelf bizar goede filmpjes mee. Ik vind deze wel één van de mooiste eigenlijk. Je kan de trilharen van de witte stip zien bewegen.
.
Ik zag vd week trouwens een hele nette binoculair microscoop met houten kist voor niet al teveel voorbij komen... er zijn hier mensen op het forum die je daar wel bij kunnen helpen. Verder zeg ik niks natuurlijk, want anders zou het reclame worden :D
Theo heb hier een adapter besteld van Bresser. Mooi ding maar kan er nog geen superfotos mee maken. Worstel nog met het tegenwicht van de microscoop. Wat is het geheim van de Smit mbt het gebruik van deze adapters ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Theokoi1962

Blijven prutsen en oefenen. Zo is het mij in ieder geval gelukt.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400