News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Sanke NND

Started by Theokoi1962, May 27, 2019, 15:00:07 PM

Previous topic - Next topic

Theokoi1962

Vorig jaar heb ik bij mijn bevriende koidealer een NND sanke 'voor weinig' mogen weghalen. Voor weinig, omdat de vis ten gevolge van wat probleempjes schade had ondervonden aan borstvinnen en staartvin. Daarbij zag de koi er helemaal niet zo goed uit qua kleine beschadigingen. Maar ja, als je dan gaat kijken naar bouw (even los van de vermagering), dus meer potentiële bouw en de kwaliteit van het beni. En voor weinig...dan is een experiment al weer snel geboren. Zoals je kan zien is de vis nog steeds niet helemaal hersteld en is daar veel energie in gaan zitten, maar...ik kan onmogelijk ontevreden zijn. Blijft toch een spannende vis.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Noodle

Supermooie die nog gaat verrassen. Patroon ook helemaal mijn ding.
Succes!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Dit is idd een sanke die nog weleens kan verrassen. Geen spectaculaire groei maar wel in body een mooie ontwikkeling doorgemaakt. Mooi hi patroon waarbij de huidkwaliteit is verbeterd. Sumi begint nu ook langzaam door te komen. Dit kan weleens een hele interessante aankoop zijn geweest. Deze vis moet je over ca. 2 jaar nog eens zien .....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Croesmaster

Is toch zichtbaar aan body toegenomen. Komt de vis goed uit. Als het sumi nu ook nog mee gaat werken dan op naar een show ermee. Mooie vis Theo.  :y:

Perry

 :o prachtige sanke Theo

Beni ziet er goed uit en wat mij betreft een droompatroon vooral als het sumi op de goede plaatsen door gaar komen

BarryVab

Inderdaad doodzonde dat bij de 3e Sanke het sumi op het schoudergebied ontbreekt.
Dit zou de vis volgens mij nog 10 keer mooier maken.
Verder valt het me op dat zowel Sanke 1 als Sanke 3 helemaal of bijna geen tejime hebben.
Weet je toevallig ook de leeftijd van de Koi, Frn ?

groeten,

Peter

Theokoi1962

Nog een update. Vandaag nog even geschept. Deze vis heeft dit seizoen niet stil gestaan. Vrijwel alle plekken zijn hersteld. Zelfs de staart is weer bijna geheel hersteld. Er zit behoorlijk wat onderliggend zwart. Dit is echt een vis waar ik zelf blij van wordt. Nog lang niet af, maar we gaan wel zien wat deze nog brengt
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Perry

Snap dat je hier blij van word
Denk dat dit nog eens een hele mooie gaat worden als het sumi op de goede plekken Dior komt

Croesmaster

Hoe lang is nu Theo? Beni kneiter rood zeg.  :P

Theokoi1962

67 cm Henri, dus sinds Mei 8 cm gegroeid
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Croesmaster

Netjes. Body en huidkwaliteit ook prima, alle plekken bijna hersteld zeg je. Dus met spanning uitkijken naar volgend jaar.

Bas42

Geweldige koi Theo. Het beni zit er mooi diep rood op. Ook het maruzome kiwa spreekt mij erg aan. Het tiijme lijkt ook in beide borstvinnen aanwezig te zijn c.q. door te komen en het sumi is niet overvloedig maar wel mooi gespreid over de body dus mooi in balans. Als deze vis deze groei kan handhaven dan gaat ze dit jaar nog over de 70 cm .... Binnen 2 jaar moet dan toch de 80 cm mogelijk zijn. Gaaf. Top koi!
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012

Wel leuk om dit als een project aan te pakken en dat de dealer jou het vertrouwen geeft om er iets van te maken.
Gelukkig pakt de koi het goed op.
Vind de vis nu al mooi maar denk dat ze over 2 jaar helemaal geweldig is.

Theokoi1962

Nico, deze vis is één van mijn favorieten. Juist omdat tie zo beroerd was.
Op op paar hele kleine dingetjes na is deze nu helemaal gaaf.
Ik denk ook dat deze koi over 2 jaar 'niet normaal' mooi zal zijn. Kan niet wachten tot we weer helemaal los mogen. Hahaha
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Leon77

Als je uitgekeken ben op deze vis heb ik wel interesse hoor. Mag zo bij mij de vijver in.