Gambatte, tosai tot nisai #04

Started by Noodle, April 22, 2019, 11:04:05 AM

Previous topic - Next topic

Noodle

In dit topic presenteren we iedere week 3 jumbo tosai van Sakai Fish Farm, Momotaro Koifarm of Dainichi Koifarm.
Op de foto staat alle informatie over de koi tot zelfs de prijs van de koi.

- De prijs staat aangegeven in Japanse Yen waarbij we grof tellen dat 100.000 Yen 800 euro is.
Betekent een hoge prijs ook garantie voor een betere ontwikkeling? In ieder geval ziet de kweker meer in de dure exemplaren.

- Het geslacht van de koi staat ook aangegeven, ziet die kweker het echt al met zekerheid op deze leeftijd?

- Graag horen we van jullie welke favoriet is. Natuurlijk hopen we wel op enige onderbouwing, als je durft, waarom niet?
Wat zijn je verwachtingen van deze koi als nisai, 1 jaar later.

Deze keer 3 tosai van Momotaro Koifarm.
Volgende week posten we dezelfde 3 koi als nisai, leuk en erg leerzaam wat ons betreft.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

nico1012

vind ze alle 3 super mooi maar als ik toch moet kiezen dan de onderste vanwege de algehele uitstraling en de bouw

Theokoi1962

Als ik kon kiezen dan ga ik voor de kohaku. Mooie bouw voor groei. Prima huidkwaliteit. Ik vind de sanke's (zoals wel vaker) een beetje te risicovol. Veilige keuze denk ik
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Rinikoi

Mijn persoonlijke favoriet is sanke mo1. Deze heeft naar mijn mening de beste huidkwaliteit, body.  Het sumi ligt ook mooi op de juiste plaatsen. Ik denk ook dat dit de grootse koi wordt.

Dan mo2 en dan mo3

Bas42

Voor mij een hele lastige keuze. Qua body liggen ze dicht bij elkaar wat mij betreft. De ogen van de kohaku lijken wat naar boven gericht. Daarbij vind ik het jammer dat het beni niet verder over de kop loopt tot tussen de ogen. Qua sankes spreekt mij het patroon van de eerste het meeste aan. De eerste sanke heeft het beni en sumi mooi verdeeld waardoor er een mooie traditionele sanke ontstaat. In de borstvinnen moet het tiijme nog wel ontwikkelen (voorwaarden). Huidkwaliteit lijkt prima voor elkaar. Idem sashi en kiwa van de beni patronen. Dus voor mij M01, dan M03 en als laatste de kohaku.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter