Vijver familie Gaakeer

Started by Gakeer, May 17, 2019, 20:59:31 PM

Previous topic - Next topic

Gakeer

Goeden avond allemaal,

Mijn naam is Naomi. Ik ben nieuw op dit forum. Vorig jaar zijn wij verhuisd en trotse eigenaar geworden van een mooie vijver met 1 grote koi erin. De vorige eigenaar heeft geprobeerd alle koi's te vangen en mee te nemen. Eentje liet zich echter niet vangen en is bij ons gebleven.

Wij vinden de vijver en koi erg mooi en besloten een aantal koi erbij te kopen. Een aantal grote en kleine. Ik ken nog niet alle soorten. Daarnaast zijn we ook nog zoekende wat goed voer is voor zowel kleine als grotere koi.

Tips en advies is dus altijd welkom  :)

Perry

Eerste vis is een kohaku
Tweede een Sanke

Voer is best een lastig onderwerp wat goed is en wat niet
Denk dat dat ook komt doordat er best wel wat goede voertjes op de markt zijn

O ja welkom hier en vragen staat altijd vrij  :y:

Bas42

Leuke vijver idd. En zo te zien al een paar leuke vissen bijgekocht .....

Over koi-voer is al heel veel geschreven. Als je googeled kom je veel publicaties tegen. Maar als je een gangbaar merk koopt heb je meestal wel een gangbaar voer te pakken. Mag ik vragen wat je nu voert?

Veel plezier en success.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012

hej Naomi,

Leuk dat je je ook hebt aangemeld op dit forum.
Succes met de vijver, vissen en koi hobby.

Groeten
Nico

Gakeer

Quote from: Bas42 on May 19, 2019, 15:18:59 PM
Leuke vijver idd. En zo te zien al een paar leuke vissen bijgekocht .....

Over koi-voer is al heel veel geschreven. Als je googeled kom je veel publicaties tegen. Maar als je een gangbaar merk koopt heb je meestal wel een gangbaar voer te pakken. Mag ik vragen wat je nu voert?

Veel plezier en success.

Ik weet niet welk merk we nu gebruiken. We hebben dit van de vorige eigenaar gekregen. Ik denk dat hij dit bij een groenrijk of intratuin kocht. Hij was meer van het natuurlijk voeren.

Gakeer

Quote from: nico1012 on May 20, 2019, 15:23:45 PM
hej Naomi,

Leuk dat je je ook hebt aangemeld op dit forum.
Succes met de vijver, vissen en koi hobby.

Groeten
Nico

Dankjewel Nico! Ik heb hier al veel gelezen en wordt steeds wat wijzer  :D

Croesmaster

Welkom hier op het Forum. Lees je wijzer en vraag wat je wil weten. Hier zijn beginners en vergevorderde in de hobby die je graag bijstaan met raad.

Waar woon je ergens? Een koidealer in je buurt zal je zeker kunnen helpen met voer. Het is zoals ik al gelezen heb, wat Bas zei: je kunt het zo gek maken als je zelf wil met voer. Het is maar net wat je wil bereiken.

Succes.  :y:

Gakeer

Quote from: Croesmaster on May 23, 2019, 18:58:15 PM
Welkom hier op het Forum. Lees je wijzer en vraag wat je wil weten. Hier zijn beginners en vergevorderde in de hobby die je graag bijstaan met raad.

Waar woon je ergens? Een koidealer in je buurt zal je zeker kunnen helpen met voer. Het is zoals ik al gelezen heb, wat Bas zei: je kunt het zo gek maken als je zelf wil met voer. Het is maar net wat je wil bereiken.

Succes.  :y:

Ik woon in de provincie Zeeland. Een klein dorpje tussen Goes en Vlissingen in. De koi dealer bij mij in de buurt is Floors koi te Oost-Souburg.  Ik zal daar binnenkort eens langsgaan om te kijken welk advies hij geeft.

Croesmaster

Floor is een van de Top dealers in Nederland. Hij zal je ongetwijfeld goed advies kunnen geven. Mooie zaak ook.

We horen graag hoe het is gegaan! :y:

Gakeer

Quote from: Croesmaster on May 23, 2019, 19:47:51 PM
Floor is een van de Top dealers in Nederland. Hij zal je ongetwijfeld goed advies kunnen geven. Mooie zaak ook.

We horen graag hoe het is gegaan! :y:

Vandaag bij Floor geweest. Hier het merk "Ikkai" gekocht. Ik ben erg benieuwd hoe de vissen het gaan doen met dit voer.

nico1012

dat is volgens mijn zijn eigen voer lijn als ik het goed heb

Croesmaster

Ik ken het ook niet. Maar als het zijn eigen voer is, heeft hij er echt wel over nagedacht en jullie hierin goed geadviseerd lijkt me.