News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Isa showa

Started by Theokoi1962, April 29, 2019, 16:40:01 PM

Previous topic - Next topic

Theokoi1962

Vorig jaar feb als tosai gekocht. Visje was toen 26cm.(zie foto) Heeft tot Mei 2018 in de groeibak gezeten, daarna in de vijver gegaan. Nu ik de led lampen heb hangen, heb ik besloten om deze vis voorlopig eens even in de groeibak bij te plaatsen. Ben wel benieuwd hoe dat verder zal gaan. Ik heb geen goede foto, wel een filmpje van afgelopen vrijdag. Is nu 46cm.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Bas42

Gaaf visje Theo 👍🏻. Sumi begint lekker door te komen. Ben benieuwd waar het stopt ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Rinikoi

Oei, dit is toch wel een beauty hoor! Een goede groei en een mooie sumi ontwikkeling. Aan het motoguro te zien ze nog niet nog klaar.. Ben benieuwd naar de volgende update

Croesmaster

Spannend visje Theo. Ik zie hem graag live de 19e.

Theokoi1962

Dat gaat helemaal goed komen Henri. Zit terug in de groeibak met verlichting. Ben zo ontzettend benieuwd hoe het beni zich gaat houden. Ik heb veel vertrouwen
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Croesmaster

Het beni is sterk genoeg zo te zien, daar ben ik niet bang voor. Shiroji ook van prima kwaliteit. Op naar de 70 cm. zou ik zeggen.

Noodle

Tis weer helemaal nix, wanneer af te halen?
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Theokoi1962

Hahaha. Ik denk toch dat ik haar nog even hou Stefan. Nee, Henri, het beni is prima zoals het is. Waar het mij om gaat is dit. Vorig jaar feb is deze vis de groeibak in gegaan toen ik nog geen dakraam en niet 4 led lampen boven de bak had. Toen heb ik in mei uit pure ellende de vis terug moeten zetten in de vijver, omdat het beni nog een soort flauw, bijna transparant oranje was geworden (dus binnen 4 maanden). In de vijver is dit helemaal bijgetrokken zoals je op het filmpje ziet. Ik ben nu (met alle veranderingen qua licht natuurlijk hartstikke nieuwsgierig hoe dat deze keer gaat uitpakken, want eigenlijk ben ik van plan om deze tot september te laten zitten.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

SjuulD

Echt een mooie showa met een mooi patroon.

Ik heb altijd het idee bij showa van Isa dat het heel lang duurt voordat het sumi er dik op zit maar dat kan ook tussen mijn oren zitten..

De groei is natuurlijk ook erg goed te noemen.
Ben benieuwd hoe deze evolueert.

Met vriendelijke groet
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

nico1012

vooral de ontwikkeling is erg mooi.
Had niet verwacht dat deze vis er zo mooi uit zo komen te zien.
Ben ook benieuwd hoe deze vis er volgend jaar uitziet

Theokoi1962

Vandaag weer eens gevangen. Zit inmiddels al op 50 cm. Vooral het sumi ontwikkeld zich mooi vind ik. Best in korte tijd sinds de vorige update
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

nico1012

Wat een mooie ontwikkeling zeg. Wat voer jij die vissen er zit er geen 1 bij die niet ontwikkeld!!

Theokoi1962

Hahaha...dat ontken ik niet Nico. En het afgelopen jaar is wat dat betreft helemaal bizar geweest.
Ik voerde vorig jaar nog JBL (dat is gewoon een topvoer, maar zeker het groeivoer is onbetaalbaar - zelfs met extra korting). Ik ben afgelopen najaar begonnen met JPD. Voor het komende seizoen staan de zakken Shori al klaar. Ben reuze benieuwd of ik verschil merk.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Bas42

Ik ben zelf erg enthousiast over JPD. Weinig verkleuring van het water en hele goede groei resultaten (aantoonbaar stijlere groeicurves). Maar wel jammer dat ze vorig jaar een stevige prijsverhoging hebben doorgevoerd waardoor het ook een stevig prijskaartje wordt voor komend seizoen. De koicave moet maar eens goed zijn best gaan doen als everniging om een paar leuke kortingspercentages te bedingen bij de dealers / leveranciers.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter