News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Koi SjuulD

Started by SjuulD, April 14, 2019, 20:37:20 PM

Previous topic - Next topic

SjuulD

Hierbij wat foto's van mijn koi.

Toevallig vorige week 5 van de 6 vissen in de blauwe bak gehad tijdens een bezoek van de Adviesgroep.
de koi zijn ongeveer tussen de 64-77cm


Chagoi 76 cm 5 jaar oud Hirasawa
Mukashi 77 cm 5 jaar oud Hirasawa
Kujaku 67 cm 4 jaar oud Hirasawa
Showa 64 cm  4 jaar oud Dainichi
Kohaku 64 cm 7 jaar oud Sakai Fish Farm
"Kogane Ochiba" schat ik rond de 65 cm 6 jaar oud.

met vriendelijke groet.





Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

SjuulD

Ik krijg helaas de foto's niet gedraaid, ik zal dit later nog eens proberen.

Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Perry

Kijk dat zien we graag foto's  :y:

Bas42

Ik kan uit ervaring melden dat de vissen in goede conditie zijn en door het lage aantal c.q. 4 kuub per vis erg imposant zijn qua body. Met name de Mukashi en Chagoi maakte veel indruk op mij. Werkelijk een mooie collective vissen waar je oprecht trots op mag zijn.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Rinikoi

Wat een prachtig bestand! Die body's zijn helemaal top👍

Ik krijg de foto's ook niet gedraaid. Als ik ze upload dan staan ze gewoon recht en in het topic staan ze gedraaid..?

SjuulD

Bedankt voor de leuke reacties. Als je de koi in de vijver ziet dan kan je al wel zien dat ze breed zijn , eenmaal in de blauwe bak dan valt het echt op. Als Bas langskomt is het eigenlijk een beetje dubbel.. er is iets mis met de vissen maar ik kan ze wel weer een keer in de blauwe bak zien. Zelf schep ik de vissen zo goed als nooit.

Volgende keer zal ik foto's van de vissen proberen te maken in de blauwe bak hoewel ik denk dat die ook geen prijs gaan verdienen.Ik denk persoonlijk ook dat de lage bezetting en misschien ook wel de diepte van de vijver effect heeft op de body hoewel dat meer een gevoel is dan goed onderbouwd.

Met vriendelijke groet,


Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Bas42

Dat is een interessante hypothese Sjuul. Stimuleert de diepte de body-ontwikkeling of de lage bezetting. Feit is dat je vissen stuk voor stuk een zeer robuuste body hebben zonder dat er sprake is van dis-balans.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

SjuulD

Vandaag bezig geweest om de vijver wat meer kind veilig te maken. We hebben uiteindelijk besloten om een hek te plaatsen  achterin de tuin. Ik weet dat het geen garanties bied maar het de kleine kan er zelf niet overheen klimmen.

Eventueel komt er nog iets van een afdekking over de vijver maar hier zijn we nog niet helemaal over uit wat het gaat worden.

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Perry

Is gewoon nodig als er van die kleintjes rond doen  :y: