News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Wat voer jij?

Started by Noodle, April 09, 2019, 07:46:00 AM

Previous topic - Next topic

Theokoi1962

Ron, met het shiroji van de vis op de verpakking is het niet zo goed afgelopen...Tjongejonge, snel kopen, want die zal er niet lang op blijven staan denk ik. Collectors item
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Ron

14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

Ron

Theo ... hier schitterde ze nog !!  :o
14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

Theokoi1962

Ja, schitterende koi. Is niet meer helaas
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Rob en tara koi

Quote from: Theokoi1962 on April 10, 2019, 17:54:09 PM
Ja, schitterende koi. Is niet meer helaas

Is die dood dan ?

Theokoi1962

vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Perry

 :o dat is even slikken geweest

Rob en tara koi

Quote from: Theokoi1962 on April 11, 2019, 15:52:19 PM
geruimd vanwege KHV

Oke zelfde probleem gehad met mijn kohaku daar die is ook helaas geruimt

Albert-jan

Momenteel voer ik Malamix en Shinko off season. Heb 3kg probites chlorella liggen om te proberen deze zomer. Vorig jaar zomer de Shinko silver gevoerd icm Malamix deden ze het prima op em waterwaardes ook prima.
10m3 vijver met 9 koi.

Perry


Sammy Koi

Ik heb de afgelopen 21 jaar verschillende koivoeren uitgeprobeerd waarvan de JPD voeren en Saki-Hikari zo een beetje het beste waren.
Sinds een jaar heb ik mij verdiept in het hier relatief onbekende Aqua master voer. Een vader van een collega voert het al meer dan 10 jaar en ik vergaapte mij aan de grote jumbo's die hij had zwemmen. Hij importeerde het zelf vanuit China , oorspronkelijk komt het uit Taiwan).
Nu zag ik dat Aqua master de grootste voerproducent van Azië is. Zij kweken de hoge ingrediënten zoals de vissen, garnalen, krill, etc allemaal in eigen beheer waardoor zij geen dure inkoop van hun ingrediënten hebben. Ook slaan zij geen voer op zoals de meeste andere producenten. Het wordt pas geproduceerd nadat er een bestelling van een  agent uit een land komt. Ik heb het Wheatgerm met shiroji whitening ondersteunende ingredienten en het Growth afgelopen jaar uitgeprobeerd en was verbaasd over de resultaten die ik zag.
Dit jaar ben ik vanaf 10 graden watertemp gestart met het Wheatgerm, bij 15 graden ben ik gestart met de Color Enhancer voor 1 volle maand, daarna ga ik over op de Hi-Growth waar met o.a. ingredienten inzitten die skeletgroei bevorderen maar zelfs ook spirulina en astanxathine. Afbouwen doe ik weer met Wheatgerm.
Het voer komt keer op keer als 1 van de als best geteste koi voeren naar voren in grote koi landen zoals de USA waar de koi markt duizenden keren groter is dan die van NL. Sinds eind verleden jaar is het Aqua master ook te krijgen in de Benelux. De prijzen liggen zelfs onder het niveau van de meeste bekende koi voeren die op de Nederlandse  markt verkrijgbaar zijn. Ik blijf hier voorlopig mee voeren. 

SjuulD

Nog nooit van aqua master gehoord .Zo zie je maar hoe inmens veel verschillend voer er te verkrijgen is..

Zelf voerde ik altijd Dainichi Premium vanaf 15 graden en Dainichi basic bij lagere temperaturen. Helaas is dit nergens meer te verkrijgen.Voordelen van dit voer voor mij waren weinig tot geen verkleuring van het water en had er goede ervaring mee qua groei/bouw.

Sinds dit seizoen begonnen met de Bactoplus lijn , ik kan hier dus nog weinig over zeggen.

Mocht iemand nog een weg weten om aan het dainichi voer te komen dan hoor ik het graag..

Mvg
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Perry

Quote from: Sammy Koi on April 26, 2019, 22:19:12 PM
Ik heb de afgelopen 21 jaar verschillende koivoeren uitgeprobeerd waarvan de JPD voeren en Saki-Hikari zo een beetje het beste waren.
Sinds een jaar heb ik mij verdiept in het hier relatief onbekende Aqua master voer. Een vader van een collega voert het al meer dan 10 jaar en ik vergaapte mij aan de grote jumbo's die hij had zwemmen. Hij importeerde het zelf vanuit China , oorspronkelijk komt het uit Taiwan).
Nu zag ik dat Aqua master de grootste voerproducent van Azië is. Zij kweken de hoge ingrediënten zoals de vissen, garnalen, krill, etc allemaal in eigen beheer waardoor zij geen dure inkoop van hun ingrediënten hebben. Ook slaan zij geen voer op zoals de meeste andere producenten. Het wordt pas geproduceerd nadat er een bestelling van een  agent uit een land komt. Ik heb het Wheatgerm met shiroji whitening ondersteunende ingredienten en het Growth afgelopen jaar uitgeprobeerd en was verbaasd over de resultaten die ik zag.
Dit jaar ben ik vanaf 10 graden watertemp gestart met het Wheatgerm, bij 15 graden ben ik gestart met de Color Enhancer voor 1 volle maand, daarna ga ik over op de Hi-Growth waar met o.a. ingredienten inzitten die skeletgroei bevorderen maar zelfs ook spirulina en astanxathine. Afbouwen doe ik weer met Wheatgerm.
Het voer komt keer op keer als 1 van de als best geteste koi voeren naar voren in grote koi landen zoals de USA waar de koi markt duizenden keren groter is dan die van NL. Sinds eind verleden jaar is het Aqua master ook te krijgen in de Benelux. De prijzen liggen zelfs onder het niveau van de meeste bekende koi voeren die op de Nederlandse  markt verkrijgbaar zijn. Ik blijf hier voorlopig mee voeren.


Ben je niet ook fan ervan omdat je het verkoopt??

Sammy Koi

Quote from: Perry on April 27, 2019, 16:55:16 PM
Quote from: Sammy Koi on April 26, 2019, 22:19:12 PM
Ik heb de afgelopen 21 jaar verschillende koivoeren uitgeprobeerd waarvan de JPD voeren en Saki-Hikari zo een beetje het beste waren.
Sinds een jaar heb ik mij verdiept in het hier relatief onbekende Aqua master voer. Een vader van een collega voert het al meer dan 10 jaar en ik vergaapte mij aan de grote jumbo's die hij had zwemmen. Hij importeerde het zelf vanuit China , oorspronkelijk komt het uit Taiwan).
Nu zag ik dat Aqua master de grootste voerproducent van Azië is. Zij kweken de hoge ingrediënten zoals de vissen, garnalen, krill, etc allemaal in eigen beheer waardoor zij geen dure inkoop van hun ingrediënten hebben. Ook slaan zij geen voer op zoals de meeste andere producenten. Het wordt pas geproduceerd nadat er een bestelling van een  agent uit een land komt. Ik heb het Wheatgerm met shiroji whitening ondersteunende ingredienten en het Growth afgelopen jaar uitgeprobeerd en was verbaasd over de resultaten die ik zag.
Dit jaar ben ik vanaf 10 graden watertemp gestart met het Wheatgerm, bij 15 graden ben ik gestart met de Color Enhancer voor 1 volle maand, daarna ga ik over op de Hi-Growth waar met o.a. ingredienten inzitten die skeletgroei bevorderen maar zelfs ook spirulina en astanxathine. Afbouwen doe ik weer met Wheatgerm.
Het voer komt keer op keer als 1 van de als best geteste koi voeren naar voren in grote koi landen zoals de USA waar de koi markt duizenden keren groter is dan die van NL. Sinds eind verleden jaar is het Aqua master ook te krijgen in de Benelux. De prijzen liggen zelfs onder het niveau van de meeste bekende koi voeren die op de Nederlandse  markt verkrijgbaar zijn. Ik blijf hier voorlopig mee voeren.


Ben je niet ook fan ervan omdat je het verkoopt??

Dan zou ik fan zijn van al de koivoer merken die ik in kan kopen....  JPD, Takazumi, Malamix Food, Koi Menue, Trikoi, ProBites, noem maar op.
Maar dat wil niet zeggen dat ik alles in mijn eigen vijver gooi.  :D

Rinikoi

Ik heb een goed gevoel bij Saki Hikari. Weinig verkleuring in het water en de vissen doen het er goed op