Kim's Koi Tosai Festival met special guest Takayoshi Omosako !

Started by Ron, June 04, 2019, 17:03:51 PM

Previous topic - Next topic

Ron

Kim's Koi Tosai Festival  en Koiveiling met special guest Takayoshi Omosako!

Net als elk jaar reisde Kim in april naar Japan om er tosai te selecteren bij kwekers zoals Isa, Dainichi, SFF, Maruyama en nog veel andere. Doel van deze selectie: betaalbare tosai van de beste kwekers te pakken krijgen en ook  variëteiten die moeilijk te vinden zijn als éénjarige koi.
Dit jaar zijn we erg blij en vereerd dat een topnaam uit de koiwereld speciaal naar Kim's Koi zal komen om ons evenement bij te wonen: Takayoshi Omosako van Omosako Koi Farm. Er is geen enkele koivariëteit waarbij het zo duidelijk is wie de beste kweker is van Japan. Omosako Koi Farm legt zich al meer dan 40 jaar toe op het kweken van Shiro Utsuri's en is er door de jaren heen in geslaagd om verschillende bloedlijnen te creëren waarbij het mogelijk werd om ook deze soort te laten uitgroeien tot machtige jumbo's van boven de 80 cm.
We zijn dan ook heel vereerd dat Takayoshi-san bereid is om op 29 en 30 juni naar Kim's Koi te komen met een mooie selectie tosai en nisai die we eerder dit jaar uitgezocht hebben op zijn farm.


Programma:

Zaterdag 29 juni om 15u: Shiro Utsuri Seminarie met Takayoshi Omosako & Matcho.

Wanneer we iemand met zoveel kennis en ervaring naar hier halen is het natuurlijk boeiend om wat bij te kunnen leren. Takayoshi-san zal samen met Kataoka Masahito op zaterdag  29 juni om 15u een seminarie geven met uitleg over de ontwikkeling van Shiro Utsuri's aan de hand van foto's uit het archief van Omosako. Het is erg boeiend om te kijken hoe deze variëteit een hele ontwikkeling kan doormaken naarmate het sumi komt opzetten. Deelname aan dit seminarie is gratis maar wel graag vooraf inschrijven via info@kimskoi.be aub.

Zondag 30 juni om 14u30: Kim's Koi Veiling: "Special Tosai & Big Bargains ".

Ook dit jaar houden we weer een Japanse koiveiling. Speciaal voor deze veiling hebben we heel wat Japanse koi apart gehouden waaronder ook verschillende koishow-winnaars.
De catalogus met foto's van de aangeboden koi kan je binnen een aantal dagen op onze website vinden.
Naast tosai veilen we ook nisai en verschillende grotere koi die zonder minimumprijs ingezet zullen worden!
14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

Ron

Leuk Cave-uitje zou ik zeggen!
Wie heeft hier ook interesse in ?
14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

Ron

14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

Croesmaster

Lijkt me een strak plan. Als ik tijd kan vrijmaken moeten we maar eens gaan. Aardige man die Kim. In Oldenzaal nog een tijdje mee staan praten.

Bas42

Moet nog even kijken. Hier is het helaas niet ieder weekend koi-weekend  :(
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Quote from: Bas42 on June 04, 2019, 20:39:42 PM
Moet nog even kijken. Hier is het helaas niet ieder weekend koi-weekend  :(

Hier ook niet hoor bassie  ::)

Bas42

 De week ervoor ook al Belgische koishow. Die vind ik dan toch leuker ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Ron

Ben ik het met je eens Bas ... De BKS is ook hartstikke gezellig maar kan helaas niet dat weekend! Dan maar de week erop naar België  ;)
14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

kelvin


Budeltje


kelvin

Ik ben geweest, het was er leuk en mooie koi te koop. Dat omosako er was, was ook wel speciaal 😁

Perry

Quote from: kelvin on August 26, 2019, 20:37:44 PM
Ik ben geweest, het was er leuk en mooie koi te koop. Dat omosako er was, was ook wel speciaal 😁

En nog iets gekocht kelvin of heb je je in kunnen houden ?

kelvin

Nee, wel wat geboden, maar er zat altijd iemand tegen me te bieden en die dreven de prijs naar iets te hoog voor die kois. Afgehaakt bij 400 euro voor een tosai karashigoi met als ouderdier supermango, had ook een prijs gepakt op de bks

Ruud


kelvin

blijkt dat ik op nogal wat foto's in het artikel sta, Ruud. Groene short en wit tshirt  ;)