Oesterschelpen in de trickle

Started by Theokoi1962, March 31, 2019, 20:15:35 PM

Previous topic - Next topic

Theokoi1962

Vorig jaar  eb ik al begonnen met Reversed Osmose, maar dit jaar moet het toch echt gaan gebeuren. Lage KH (2.5 tot 3.0), Lage pH (7.2 is het streven), lage TDS ( tussen 60 en 80). Zeker als er straks lekker gevoerd gaat worden en het filter volle bak draait zullen KH en pH onder druk komen te staan, wat prima is. Echter, er blijft altijd een gevaarlijk kantje aan zitten. Een pH crash gebeurt niet zomaar, maar is wel een gevaar. Vandaar dat ik besloten heb om dit jaar één van de trickles te vullen met oesterschelpen. Met een beetje geluk heb ik ze niet nodig, maar voor de zekerheid. FF mijn maatje Peter Hoogendoorn uit Yerseke gevraagd of hij aan oesterschelpen kon komen...en ja hoor dat kon. 6 weken terug geleverd en ja, uiteraard nog voorzien van alle zooi die je niet in je filter, tot gratiné aan toe.  :P
Nou ja, ben er blij mee, want zo'n klein zakje loop je op leeg en ik heb een flinke berg nodig om alle 3 de bakken te vullen. 2 weken geleden begonnen en vandaag vol aan de bak om ze schoon te krijgen. Een impressie
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Theokoi1962

[https://www.youtube.com/watch?v=WMNeouCoi7U][/youtube]

Lekker dagje bezig - schelpen zijn brandschoon.
Volgende week komt Bas van der Hulst nog 2 zakken met (schone) schelpen brengen - vind ik niet erg 8)
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Theokoi1962


Dus eigenlijk eerst KP gebruikt en finishing touch met waterstof peroxide
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Perry

Goed bezig Theo wat je toch allemaal doet voor het top te krijgen

nico1012

heb hier niet zoveel verstand van maar wat is je doelstelling met deze waterwaarden.

Remco

Hoe is je dit nu achteraf bevallen?
Hks 2019 voor het eerst mee gedaan,  ultrasieve -20000ltr pomp-bewegend bed - mattenkamer