News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Voerstop of niet?

Started by Johan relou, May 10, 2019, 20:47:44 PM

Previous topic - Next topic

Johan relou

Dag mede cave'ers,
Ik weet niet zoveel over de voordelen van een voerstop en ben benieuwd hoe jullie tegen het volgende aankijken.

Mijn matsue kohaku in de opgroei binnen begint al redelijk intensiteit van beni te verliezen. Om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik de temperatuur laten zakken van 24 naar 18 graden om de groei te remmen en de huid iets rust te geven, als dit al nut heeft in mijn donkere binnen bak?

Is een voerstop hierbij van toegevoegde waarde? Of kan ik ze gerust 1 tot 2 keer per dag blijven voeren? Afgelopen week zaten ze nog op 8 keer per dag.

Ben benieuwd naar jullie kijk hierop.

Gr. Johan..

Perry

In de opgroei is een voerstop denk ik niet verkeerd
Zeker als je het beni al minder ziet worden
Heb gisteren nog genoten van het beni van die bij mij zwommen 🤩

Bas42

De vraag is natuurlijk waarom je beni minder wordt. Je suggereert een spectaculaire groei .... Maar is het niet simpel de verlichting / daglicht?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

zijn je polycarbonaat plaatjes nog schoon ??🤔🤓🧐

Noodle

Ik wijt de terugloop van beni voor 80% aan de harde groei in combinatie met de kwaliteit (dikte) van het beni.
Voer speelt zeker een rol en het beni zal binnen ook op peil gehouden moeten worden met kleurstof via het voer.
Voor de rest licht en daarbij speelt ieder afdekplaatje een negatieve rol door het grote verlies aan licht.

Buiten is nog steeds het beste en algen zijn nog de beste 'kleurstof' voor het beni.

Allemaal niks nieuws voor jou Johan ;) succes.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Johan relou

Bekende materie inderdaad Stefan.
Ik geef hem een paar weken rust en geen voer op 18 graden.

Dan eens kijken of het geholpen heeft anders gewoon eerder dan gepland naar buiten met die gast.  ;)

GinRin

Voerstop zou ik om twee redenen toepassen:
1) Als de temperatuur onder de 10 graden Celsius zakt.
2) Als de kleur uit elkaar getrokken wordt door (te) snelle groei.

Verder zie ik er weinig heil in.

Joop