News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Noodles Koi.

Started by Noodle, March 11, 2019, 20:05:21 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

Ik splits een en ander even op en wil hier graag mijn vissen posten die eigenlijk niet in de rubriek beoordeling of ontwikkeling thuishoren.
De vijver zal ik dan bijhouden in het topic Noodles Koipond.

Vorige zomer ben ik jammerlijk mijn Marudo chagoi verloren aan buikwaterzucht.
Deze chagoi kwam voort uit een koichallenge en was hier opgegroeid vanaf tosai.
Het was een hele goede koi met diverse prijzen op koishows, extra jammer dus.

Om weer een kleintje op te laten groeien is nu geen plaats en vindt maar weer eens goede tosai.
Uit een opheffingsuitverkoop komt een chagoi op mijn pad die ik echt niet kan laten schieten.
De koi heeft slechts 2 kleine shimi (zwarte puntjes) en een grijze vlek bij zijn rugvin. Van die vlek weet ik dat die is ontstaan uit ernstige transportschade.
Die vlek wordt steeds minder en zal denk ik in de vijver nog minder worden omdat de koi in het buitenlicht toch wat donkerder zal worden.
Nu even groot als mijn vorige exemplaar zal deze koi over enkele weken de vijver gaan verkennen.
Mooi detail is dat deze uit dezelfde lichting komt als mijn Yamabuki.

Kweker is Yoshiyuki Hirasawa ofwel Marusei Koifarm.
Het is een dame van nu 75 cm en is geboren in 2013.
Belangrijkste, ik ben er blij mee!  :)


Filmpje, de bovenste koi in de bowl is mijn Yamabuki en de tweede van boven deze Chagoi, nog in Japan februari 2017.

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Extra skimmer is nooit verkeerd

Noodle

Het filmpje van vorige week...


KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Ja leuke vis met mooie lengte. Er zwemmen nog best leuke vissen bij in Best ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

De kap gisteren eindelijk verwijderd en vandaag maar meteen de Chagoi op gaan halen.
De zak zat al in de meetbak dus het was makkelijk om met het uitpakken dan maar meteen een foto te schieten.
Ook nog even nagemeten maar de eerder in de bowl gemeten lengte van 75 cm klopte als een bus.
Ik heb hoge verwachtingen van deze koi.
De kleur zal een stuk donkerder/geler worden (vind ik niet zou belangrijk) en netpatroon gaat naar verwachting wel komen.
Verder moet er nog lengtegroei en breedtebouw voldoende inzitten........ZIN IN!  8)
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry

Beer van een vis en die moet je toch 1 in de plons hebben zwemmen

Theokoi1962

Ik vind het een beer van een vis. Die chagoi van Hirasawa haal je er toch wel uit hè? Ik hoop dat je er veel lol aan gaat beleven
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Fredb


Bas42

Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

Vandaag redelijk onverwacht toch nog een mooie aanvulling voor de vijver gescoord.
Eindelijk een koi die het onmogelijke wit van het meetlint evenaart!  8)
Natuurlijk hoop ik ook dat de body iets toe zal nemen maar dat is zeker geen vereiste.
De kwaliteit van deze koi doet gewoon zeer aan je ogen, heel erg blij mee!

Purachina, Platinum Ogon van Chogurou.
Female van 64 cm
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Fredb

Wow!  :o :-*

de kop komt zo wel vreemd over

Perry

Body geen vereiste  :o
Tuurlijk wel eerst nog wat lengte en dan body en hoppa naar de show  8)

Bas42

Is dit een broertje/zusje van de platinum die op de HKS in de prijzen is gevallen? Is wel een hele mooie vis  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012

schitterende platimun

Rinikoi

Schitterende koi👌 Hoe oud is ze?  Gaat iig een grote dame worden