News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Shiro 16 en 17

Started by Pascalvr, August 09, 2022, 10:10:46 AM

Previous topic - Next topic

Pascalvr

Bij deze een update van mijn Challengers
Eentje heeft helaas weinig groei gepakt en veel sumi ontwikkeld. De ander groeit netjes en t zwart is meer terug getrokken.
Afwachten hoe t ontwikkeld

Pascalvr

De donkere shiro begon op 19 cm en meet nu 24 en de lichtere begon op17 en meet nu 27 cm. Beide vissen waren zo schuw als maar kan in de qbak en zijn nu sinds een week naar de vijver verhuist

Fredb


Pascalvr

Ja helaas komt er op t hoofd en zijkanten behoorlijk veel rood op. Bij de donkere. Ik had ook hi ipv sumi willen schrijven

Pascalvr


Fredb

Jammer. Dat zit er flink op.

Bas42

Tja dat is één van de risico's van de hobby. Dat is niet het idee van een shiro utsuri ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Pascalvr

Dat is bij jonge shiros helaas altijd een gok. Ik hoop dat t erbij blijft misschien wel minder wordt naarmate de vis ouder wordt.
Nu in de vijver valt t minder op. En de andere shiro komt t zwart weer beter door.
We zien wel wat t wordt. Ik vind t altijd interessant om ze zo te zien ontwikkelen. En soms gaat t dan de verkeerde kant op.

Fredb

Ik zie nu dat er bij die van mij ook rood op de buik komt. Hopelijk blijft het daar.

Pascalvr

 :(
Anders tatoeëren we er rood bij tot t shows zijn

Pascalvr


Fredb


Pascalvr

Bij deze een update.
Heb helaas last van wormen waar ik tegen behandel. Dat is wel te zien aan de visjes
Beide visjes meten nu 30 cm. Dus toch nog wat gegroeid in de winterperiode

Fredb

Netjes! Jammer dat het rood niet weg trekt.