Sakai SFF Kohaku Killer Queen

Started by Fisherman John, July 07, 2022, 12:52:34 PM

Previous topic - Next topic

Fisherman John

Ongeveer een half jaar geleden had een dealer in NL een tiental VHQ mini Sakai kohaku's in de veiling.
Het viel me op dat er weinig animo was en ik hield de veiling goed in de gaten. Ik denk dat er weinig animo was omdat het shiroji nog niet erg was ontwikkeld en de visjes erg klein waren. Hier was de prijs dan ook naar.
Ik zag een mooie Sandan kohaku die ik wel graag wilde. Het is een afstammeling van Killer Queen, deze hebben onwijs wit shiroji dus ik durfde het wel aan.Bij het naderen van het einde van de veiling heb ik een bod gedaan en de veiling gewonnen voor het start bedrag. Het heeft me wel veel moeite gekost om het certificaat te krijgen maar uiteindelijk is dit wel gelukt.
Visje is gegroeid van 15 cm in April 2022 naar 22 cm op 30 Juni 2022
Erg benieuwd hoe dit verder gaat ontwikkelen. Voorlopig ben ik erg tevreden.

https://www.youtube.com/shorts/6JA2YYdZs1g?feature=share

Noodle

Goed gedaan John  :y: van welke veiling was dit?
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

nico1012

ben ook wel benieuwd ook naar de ontwikkeling van de Kohaku

Fisherman John

Quote from: Noodle on July 08, 2022, 07:15:12 AM
Goed gedaan John  :y: van welke veiling was dit?

Veiling was via nishkigoi export.jp van Stefan.

Bas42

Leuk visje idd. Mooie aankoop. Ben nu wel benieuwd naar een update. De groei in de eerste maanden is netjes  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fisherman John

Ik zal de vissen eind van het groeiseizoen updaten. De vissen zijn met deze temperaturen onwijs druk als ik ze schep en het levert natuurlijk altijd stress op.

Bas42

Quote from: Fisherman John on July 08, 2022, 16:51:17 PM
Ik zal de vissen eind van het groeiseizoen updaten. De vissen zijn met deze temperaturen onwijs druk als ik ze schep en het levert natuurlijk altijd stress op.
Herkenbaar idd. Zo min mogelijk stress!
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fisherman John

Vandaag deze vis geschept om het wondje op de kop te bekijken en een afstrijkje te nemen. Geen idee hoe ze aan dit wondje komt.
Deze kohaku heeft haar lichaamslengte verdubbeld naar 30 cm.
Ik zeg haar want het lijkt mij een female.
Wat denken jullie?


Fisherman John

De Sakai kohaku groeit niet hard in de lengte maar wel in de breedte. Zit nu op 35 CM
Beni op de rechter flank lijkt wat open te gaan staan. Hopelijk valt het mee en trekt het in de winter dicht.