News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Matsue Kohaku

Started by Fisherman John, May 03, 2022, 15:37:54 PM

Previous topic - Next topic

Fisherman John

Toen een van mijn favoriete dealers een filmpje van zijn vers aangekochte Matsue vissen publiceerde op FB wist ik het meteen.
Deze vis stak met kop en schouders boven alle andere vissen uit (vind ik) qua lengte, bouw, beni, patroon en maruzome kiwa. Alles was perfect.
De volgende dag heb ik meteen contact gemaakt met de dealer en zodoende de vis kunnen reserveren nog voordat deze op zijn site zou komen.
De vis is een HQ+ Tosai en geboren in Mei-Juni 2021 en is bij aanschaf 38 cm
afgelopen week de vis opgehaald. Bij ophalen leek het een man te zijn maar dit is nog wel onzeker. Ik heb van dezelfde kweker ook al een vrouwelijke kohaku die ik vorig jaar heb aangeschaft via de koicave actie. Als het een man blijkt te zijn kan ik goed het verschil volgen in de ontwikkeling.
Ik ga jullie zeker op de hoogte houden.

Bloedlijn: Sensuke X Dainichi
Bij de HQ+ serie is de kans op vrouwelijk ongeveer 70%

Foto's volgen zodra dit mogelijk is.

nico1012

Ben benieuwd naar de Kohaku in kwestie. Heb ook 4 Matsue Kohaku en vind dat er veel secundair hi op de koideksels komt als de vissen groter zijn.

Bas42

Ben zelf ook fan van matsue. Herkenbare vissen. Je ervaring met secundait hi heb ik niet / minder. Wel kom ik er steeds meer achter dat bepaalde schoonhiedsfoutjes in Japan worden weggesneden. Deze plekken komen echter vaak weer terug als secundair hi. Dus in die zin worden we vaak voor de gek gehouden qua kwaliteit (en zeker patronen ....).
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fisherman John


Bas42

Heerlijk visje John. Helemaal mijn smaak. Het beni mooi tot tussen de ogen op de kop. Rustig traditioneel patroon. Kiwa mooi strak afgelijnd en sashi al redelijk aan het inklaren. Kwaliteit beni en shroij lijken ook prima voor elkaar. Grote mooie ronde borstvinnen. ALs ik dan toch iets moet roepen dan is het enige minpuntje het rood op de staart maar een kniesoor die daarop let. Nu voer erop en genieten  :y:. Deze vis verdiend zeker een update einde seizoen!
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012

Ben het helemaal met Bas eens. Deze Kohaku zou hier ook wel mogen zwemmen.
erg mooi

Dennis


Fisherman John

Gisteren de Matsue even geschept.
Zit nu op 44 cm. Groeit lekker.

https://youtube.com/shorts/M0_ZUTV9xn0?feature=share

Fisherman John

Ik heb geprobeerd het geslacht te bepalen. Lastig..
Volgens mij is het ook erg lastig bij Tosai. 
Wat denken jullie?

Noodle

Hoi John, dit is een male.
Mooie koi, succes met de groei.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Op deze site heb je een goede toelichting en voorbeelden als handvat.

https://www.chikarakoi.nl/male-female/
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fisherman John

Dank voor de reacties.   :)

Fisherman John

Ook deze kohaku afgestreken vandaag en telt nu 50 cm


nico1012

jammer van dat rood in de staart heb dat hier ook met een Kohaku uit dezelfde selectie.
Verder is het een hele mooie vis