Yes, we zijn begonnen! Wie doet er mee?

Started by Noodle, March 09, 2022, 16:14:02 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

Laat hier even weten als je mee doet aan de Red Label Koichallenge.
Welke varieteiten heb jij gekozen en waarom?

...inschrijven kan nog t/m 17 april!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Fredb

Ik doe mee. Ik heb gekozen voor een Kohaku en een Shiro. Ik twijfelde of een Kohaku en een Shiro, of 2 Kohaku. 2 Kohaku gaat niet, dus de twijfel was snel weg.

En waarom? Omdat ik graag een mooie Kohaku e Shiro erbij wil, en dit een leuke manier is om er aan te komen. De 1 kleurige vissen heb ik genoeg in de vijver.
Ik heb er twee gekozen, omdat ze dan mooi gelijk in de binnenbak kunnen. Deze bak is niet zo groot, en twee vissen is dan mooi te doen.

bastiaansen.glenn

Ik doe ook mee met een kohaku en een shiro. Mijn vader die niet zo actief is op het forum doet ook mee en hij neemt een kohaku en een karashi van sakai. Ik hoop tegen de tijd van de selectie mijn eigen vijver af te hebben anders moeten ze nog tijdelijk bij mijn vader in de vijver :D

nico1012

Eigenlijk wilde ik meedoen met een Shiro, Kohaku en ginrin chagoi maar dat vond mijn vrouw een beetje teveel van het goede.
Daarom is het 1 shiro en 1 Kohaku geworden

Madinees

Quote from: Fredb on March 09, 2022, 19:48:41 PM
Ik doe mee. Ik heb gekozen voor een Kohaku en een Shiro. Ik twijfelde of een Kohaku en een Shiro, of 2 Kohaku. 2 Kohaku gaat niet, dus de twijfel was snel weg.

En waarom? Omdat ik graag een mooie Kohaku e Shiro erbij wil, en dit een leuke manier is om er aan te komen. De 1 kleurige vissen heb ik genoeg in de vijver.
Ik heb er twee gekozen, omdat ze dan mooi gelijk in de binnenbak kunnen. Deze bak is niet zo groot, en twee vissen is dan mooi te doen.

Heb ook zitten twijfelen aan de Shiro's. Kohaku heb ik vorig jaar al met Matsue gedaan in de challenge (erg tevreden). Uiteindelijk toch niet gedaan omdat de Shiro's in het filmpje al ver 'af' lijken? Had begrepen dat juist bij Shiro het sumi nog niet te ver gefinished moet zijn.

Fredb

Ja. Al zijn daar ook weer verschillende meningen over. Een Shiro is moeilijk. Ik heb zelf een paar jaar terug 1 van Omosako gekocht. Al het zwart trok weg, en hij was bijna wit. Nu komt het langzaam weer terug. Misschien hebben ze langer de tijd nodig.

abroeders

Ik doe mee met een Shiro en een Karachi.

Een Shiro heb ik nog niet en de Karachi die ik heb wil maar niet groeien. Hoop dat die van SFF gaat uitgroeien tot een monster ;-)

Ben erg benieuwd.

Madinees

Quote from: abroeders on March 12, 2022, 13:52:26 PM
Ik doe mee met een Shiro en een Karachi.

Een Shiro heb ik nog niet en de Karachi die ik heb wil maar niet groeien. Hoop dat die van SFF gaat uitgroeien tot een monster ;-)

Ben erg benieuwd.

Leuk! Welke Karashi had je die niet wilde groeien? Gaat meestal vanzelf is mijn ervaring (kunt pech hebben natuurlijk).

abroeders

Een eurokoi Karachi van een hobbykweker uit de buurt. Het was nog één van mijn goedkope opstartvisjes. Gekocht 25 cm, één seizoen later 29cm. Eet redelijk mee als het voer net in de vijver ligt, is brutaal en er als eerste bij maar na een aantal korrels stopt deze met eten. Blijft enorm achter kwa groei ten opzichte van de andere vissen.

Heb er het volste vertrouwen in dat die SFF Karachi er deze zomer met gemak voorbij groeit.
Aan het voer kan het het ook niet liggen, heb het hele seizoen JPD Shori en Shogun afwisselend gevoerd (iedere 2 weken wissel) en een klein beetje Probites opgemaakt, maar ook dat vind ik ook een premium voer.


Stevens

Ik doe mee met 1 kohaku, de varieteit spreekt mij het meest aan.
Ook de kweker en bloedlijn wil ik beter leren kennen.

Veel succes aan iedereen!

nico1012


Bas42

Mooie challenge idd. Succes voor alle deelnemers  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

nico1012

doordat de koi paai gedrag vertoonden heb ik niet de tijd gehad om de koi uit quarantaine bak te fotograferen.
Ben echt heel blij met onze Kohaku, Shiro en chagoi.
Vooral de chagoi deze was in de quarantaine bak al haantje de voorste maar ook in de vijver met tussen de grote vissen weet ze toch heel veel voer te veroveren.
Denk dat onze shiro een hele mooie gaat worden en de Kohaku vind ik eigenlijk de minste van de 3.