Challenger Yke kohaku - chagoi

Started by Yke, May 18, 2022, 20:14:10 PM

Previous topic - Next topic

Yke

Geen idee of we deze keer allemaal weer updates gaan plaatsen, maar als dit niet op deze manier de bedoeling is, dan moet je dit bericht maar verplaatsen/verwijderen. 

Afgelopen zaterdag als 30ste de keuze mogen maken uit de kohaku's. Samen met het advies van Stefan voor deze gegaan, #90 van de certificaten. Hij/zij is nu 28cm. Niet de grootste, maar denk dat het een mooi visje is.

Daarna mocht ik als 4e uit de dainichi kiezen. Ondanks dat de Ochiba van Perry 😉 er nog inzwom gekozen voor de mooiste (vind ik) van de olijfgroene chagois.

Ik ben erg blij met mijn 2 nieuwe vissen. Ik ben erg benieuwd hoe ze gaan ontwikkelen.

Groeten,

Yke.

nico1012

Ben benieuwd Yke.
succes met de opgroei

Bas42

Leuke vissen idd. Ben met name heel benieuwd naar de update van de chagoi.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Yke

Hier even een noodzakelijke update. Was even snel foto's maken (was al redelijk donker, dus beetje slechte foto's), mijn Qbak is lek gegaan :( , dus ik moes ze even snel handelen aangezien de lekkage niet snel op te lossen is. Beide wat cm gepakt, maar zeker ook lekker wat steviger geworden. Nu dus in de vijver, dus zal wat minder snel gaan nu.

Ben zeker tevreden.
Kohaku 31cm (+3cm)
Chagoi 25,5cm (+4,5cm)

nico1012

dat zijn al hele andere vissen.
Wat is er gebeurd met je qbak

Noodle

Nette vissen Yke, ziet er goed uit!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Yke

Hier dan even een update.
Kohaku van 25 naar 36cm gegaan.
Chagoi van 21 naar 38cm gegaan. Ben best tevreden, zeker omdat de vissen redelijk snel de vijver in gegaan zijn.

Fredb


nico1012

Ze zien er goed uit Yke.
Kan je trots op zijn

Yke

Tijd voor een update. De koi hebben hier de winter in een onverwarmde vijver rond gezwommen, dus enorme ontwikkeling had ik ook niet echt verwacht.

Chagoi is nu 47cm en de kohaku 40cm

Hopen dat de zon snel voor wat warmte gaat zorgen😎

Fredb

Misschien niet zo hard gegroeid; maar mooie vissen.

Yke

Afgelopen week de 2 Challengers gemeten voor de laatste update. De kohaku is naar 43cm gegroeid en de chagoi naar 52cm. De lengte van de kohaku blijft wel wat achter, maar ik ben erg blij met de 2 vissen. Ze blijven zeker nog lekker hun baantjes in de vijver zwemmen. Hoop dat ze er dit seizoen nog wat cm bij pakken.

En hier uiteraard de foto's.