News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Opbouw KoiCaveVat

Started by Fredb, May 30, 2021, 16:58:24 PM

Previous topic - Next topic

Fredb

Ik had gezien dat er wat problemen waren met de bovenring van de vats. Dus ik dacht, het is nu mooi weer. Ik laat de stukken buis een beetje opwarmen, en nu met de zon erbij het gevaarte in elkaar zetten. Door het wat warmere weer lukt dit prima. Ik laat nu mooi alles even "zetten", en gaat dan de tas weer in. (met de hoop hem nooit te hoeven gebruiken)

Fredb


Fredb


Madinees


Perry

Netjes Fred
Wat is je maat slipper geloof een maatje te klein  :D ;)

Fredb


Fredb

de ring laat ik nu een paar dagen door de zon verwarmen, en afkoelen. Het moet dan goed komen.

Perry

Wel een goede tip
Moet hem ook maar eens uit gaan pakken

Fredb


Bas42

Krijgt iedereen nu een nieuwe ring. Voor een grootvat zal de meegeleverde ringen wel passen maar voor een klein vat moet er meer worden gebogen dus zal de ring ook sneller breken verwacht ik.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

Iedereen krijgt een nieuwe ring. Behalve als je de mail beantwoordt dat je hem niet nodig hebt. En bij mij gaat het prima zo.

Doordat er berichten kwamen dat de buizen kapot gingen, heb ik er ff over nagedacht en op het forum laten zien. Misschien dat een ander er zo ook wat mee kan, en besparen we de Cave weer kosten.

Bij het kleinere vat zal het inderdaad moeilijker gaan. Maar misschien eerst de buizen in warm water leggen, en dan in elkaar zetten.

Noodle

Met dqt warm water zul je ook op moeten passen. Als je teveel verwarmt zal de verruimde kant waarschijnlijk terug gaan naar zijn oorspronkelijke vorm. Dan kunnen ze niet meer in elkaar.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen