News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Shiro utsuri Omosako

Started by Fisherman John, July 07, 2021, 18:16:24 PM

Previous topic - Next topic

Fisherman John

Omdat ik graag een mooie shiro utsuri wilde heb ik dit tosei visje gekocht van de shiro utsuri kweker Omosako. Het visje koste een kleine €200,- en heeft helaas geen certificaat.
Persoonlijk hoop ik dat het Motoguro zich mooi ontwikkeld. Het sumi zal denk ik nog wat meer worden alhoewel de  kleuren volgens mij al redelijk ontwikkeld zijn. Wat vinden jullie en wat zijn jullie verwachtingen? Ik hoor graag jullie mening.
Mvg John

Edit Fred; op verzoek woord aangepast

Fredb

De bouw lijkt me goed. Hopelijk komt het zwart nog wat meer door.

Bas42

Op basis van een foto iets roepen over de ontwikkeling is natuurlijk heel lastig. en eigenlijk niet te doen zonder extra informatie. Maar het is een leuke shiro met een mooi verdeeld sumi patroon. Body lijkt ook oke.  Patroon is natuurlijk ene kwestie van smaak. Zeker ook bij een shiro. De ene hobbiest houd van een zwaar sumi patroon, de andere wil juist een shiro met veel shroij. Omosako is natuurlijk een top kweker dus kan nog best eens gaan verrassen. Succes en plaats over enkele maanden nog eens een update.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Leuke shiro
En een certificaat zegt ook niet alles

Fisherman John

Deze shiro is nu 43 cm en ontwikkeld mooi.
Ik tweifel over het geslacht. Ik denk female maar weet het niet zeker.
Wat denken jullie?

https://www.youtube.com/shorts/nzS3OiZLLsM

Fisherman John

De Shiro is een trage groeier en zit nu op 47 cm.
Het Sumi is lakzwart. Hopelijk wordt de vis nog witter op de kop later.