News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Digitale thermometer

Started by Croesmaster, March 03, 2019, 14:45:13 PM

Previous topic - Next topic

Croesmaster

Ik ben op zoek naar een goedwerkende digitale thermometer. Ik heb nu een blauwe drijvende waar ik de waardes niet meer vanaf kan lezen. Als er iets betaalbaars op de markt is zodat ik hem op de telefoon kan aflezen is het nog beter. Wie kan mij voorzien van info.

M@rk

Ben je handig Henri?

Raspberry PI, met Mysensors wireless sensoren. Zelfbouw.

Croesmaster

Niet echt Mark. Mijn rechter duim zit aan mijn linkerhand en andersom. En daar is bijna alles mee gezegd.
Met een goede beschrijving zou het toch moeten lukken. Of heb jij een keer een dagje tijd?  ;)

Fredb


Croesmaster

 :o :o. Waar moet ik beginnen Fred? En zo ja. Hoe meet deze de temperatuur? Zit er een app Bij?  :P

Bas42

Quote from: Croesmaster on March 03, 2019, 23:08:43 PM
:o :o. Waar moet ik beginnen Fred? En zo ja. Hoe meet deze de temperatuur? Zit er een app Bij?  :P
Ik weet niet of wij zitten te wachten op de uitleg van Fred bij deze plaatjes icm de temperatuur ....  :P
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Croesmaster

Quote from: M@rk on March 03, 2019, 15:16:39 PM
Ben je handig Henri?

Raspberry PI, met Mysensors wireless sensoren. Zelfbouw.

M@rk > hoe handig moet je zijn hiervoor?  Op zich zie ik het wel zitten maar iets houdt me tegen. Toch die 2 linkerhanden...

Perry

Quote from: Croesmaster on March 07, 2019, 20:59:41 PM
Quote from: M@rk on March 03, 2019, 15:16:39 PM
Ben je handig Henri?

Raspberry PI, met Mysensors wireless sensoren. Zelfbouw.

M@rk > hoe handig moet je zijn hiervoor?  Op zich zie ik het wel zitten maar iets houdt me tegen. Toch die 2 linkerhanden...

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar
Hij zou er eens een mooi zelfbouwtopic van moeten maken😋

Bram 3.0

Let goed op met thermometer kopen dat hij gecalbreerd is of de mogelijkheid heeft dit te doen.Ik heb als test er eens 5 naast elkaar gehad en tussen de laagste aangegeven temp. en hoogste zat een verschil van 1.9 graden.Ik doe een dag na een nieuwe slide net als mijn Ph check mijn watertemperatuur  met een gecalibreede i.r. meter controleren en trim dan mijn Seneye .waar ik ben kan ik op de telefoon alles monitoren
Gr  Bram 3.0
25m3,trommelfilter,bleu eco 320,UVC ozonater,3 kamer filter,1kamer bewegend bed.Div. NVN cursussen,koi university 2015, 3 draads pacemaker vandaar Bram 3.0

Ron

Henri ... ik gebruik deze al vele jaren en nooit problemen mee gehad. Enkel de batterij vervangen! Zit ook een sensor bij  ;)
14 m³ vijver / blue eco 240 / Do-It combi 30 trommelfilter
1,8 m³ QB / Red Label ANP 6500 / MKF / Sansai mini trickel

M@rk

Quote from: Perry on March 07, 2019, 23:38:08 PM
Quote from: Croesmaster on March 07, 2019, 20:59:41 PM
Quote from: M@rk on March 03, 2019, 15:16:39 PM
Ben je handig Henri?

Raspberry PI, met Mysensors wireless sensoren. Zelfbouw.

M@rk > hoe handig moet je zijn hiervoor?  Op zich zie ik het wel zitten maar iets houdt me tegen. Toch die 2 linkerhanden...

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar
Hij zou er eens een mooi zelfbouwtopic van moeten maken😋

Kan ik wel eens doen later. Ik kan dan wat KoiCave pcb'tjes laten maken, dan hoeven jullie niet te solderen  ;)

Perry


Croesmaster

Quote from: Ron on March 10, 2019, 16:19:07 PM
Henri ... ik gebruik deze al vele jaren en nooit problemen mee gehad. Enkel de batterij vervangen! Zit ook een sensor bij  ;)

Bedankt Ron. Ik ga eens rondneuzen.  :y:

Croesmaster

Quote from: M@rk on March 10, 2019, 16:38:35 PM
Quote from: Perry on March 07, 2019, 23:38:08 PM
Quote from: Croesmaster on March 07, 2019, 20:59:41 PM
Quote from: M@rk on March 03, 2019, 15:16:39 PM
Ben je handig Henri?

Raspberry PI, met Mysensors wireless sensoren. Zelfbouw.

M@rk > hoe handig moet je zijn hiervoor?  Op zich zie ik het wel zitten maar iets houdt me tegen. Toch die 2 linkerhanden...

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar
Hij zou er eens een mooi zelfbouwtopic van moeten maken😋

Kan ik wel eens doen later. Ik kan dan wat KoiCave pcb'tjes laten maken, dan hoeven jullie niet te solderen  ;)

Mooi Mark, je vertelde dit gisten al. Top. Ik denk wel dat er meer geïnteresseerde zullen zijn. We horen het graag. En anders laat je Fanny nog even op haar badkamer wachten. Zeg haar maar dat JIJ keuzes moet maken.  :D 8)

Theokoi1962

Nou ik ken er nog wel één :D
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400