Karashi Konishi Challenge

Started by Floris, July 04, 2021, 00:39:04 AM

Previous topic - Next topic

Floris

Hier ook maar eens mijn Konishi Challenger delen.

De challenge kwam voorbij en aangezien ik al heel lang graag een Doitsu Karashigoi van Konishi wilde hebben, de kans genomen en een Doitsu uitgezocht.

Ik heb geprobeerd om een visje met een lange bouw en een lang, breed hoofd uit te zoeken. In de schubben lijn (Kokenami) zit een foutje maar deze heb ik voor lief genomen gezien de bouw. Verder heb ik bewust een lichtere gekozen omdat er wordt gezegd dat deze uiteindelijk groter zullen worden. Hopelijk wordt het echt een grote want uiteindelijk neem je daar wel een Karashigoi voor. Althans, ik wel 8) En uiteraard hoop ik dat het een vrouw is.

Bij selecteren op 20 maart was het visje tussen de 12 en 15 cm.

Op 14 juni is hij/zij de vijver in gegaan met 21 cm.
Op 02 juli was hij/zij 24 cm.

van de laatste meeting heb ik geen foto of film materiaal helaas.



Dennis

Het valt niet mee om een vis te selecteren uit die kleine visjes. Ben benieuwd of ie uitgroeid naar een echt monster :D Aan de fotos te zien ben je net zon goede fotograaf als ik ben ;)

Floris

Hahaha, ja het valt ook niet mee om die kleintjes er goed op te zetten! Even stil zitten ho maar... Gelukkig hebben we de video beelden nog😂

Madinees

Leuk om te volgen en doet het toch aardig! Denk dat het de komende weken hard zal gaan met de groei.

Fredb


Floris

Quote from: Madinees on July 04, 2021, 10:02:34 AM
Leuk om te volgen en doet het toch aardig! Denk dat het de komende weken hard zal gaan met de groei.


Dat verwacht ik ook ja. Sinds gister zit de vijver op 23 graden en vandaag op 24 gezet.
Helaas ook een behandeling tegen witte stip moeten starten dus voeren gaat even een weekje niet😑

Madinees

Dat is balen! Sta ik wel van te kijken, wordt vooral veroorzaakt door temperatuurschommelingen toch? Lijkt me dat jij juist dat het niet hebt?!

Floris

Stond er ook een beetje van te kijken. Meer dan 15 jaar geleden voor mij dat ik het in de vijver heb gehad. Grote temperatuur schommelingen is één van de oorzaken maar ook stress, bijplaatsen van een nieuwe vis en grote hoeveelheden water verversen kunnen een oorzaak zijn.

Temperatuur schommelingen heb ik niet gehad voor zover ik heb kunnen zien. Na de paai hebben ze wel een tik gehad en heb ik ook even extra veel ververst. Paai geeft ook stress, dus heb het vermoeden dat daar ergens de oorzaak ligt.

Perry


Floris

Vanwege de behandeling tot 15 juli niet gevoerd. Vanaf de 15e weer gaan voeren en vandaag toch maar weer even gemeten.

Was benieuwd waar deze nu op zou zitten in verhouding tot de andere updates die ik her en der voorbij zag komen.

Vandaag op 27.5 cm

Niet verkeerd en heel tevreden!🙂

Deze keer met foto en filmpje. Viel niet mee om mooi voor de lens te krijgen want deze zat net zoals de vorige keren geen moment echt stil😤. Toch nog gelukt om een redelijke foto te schieten gelukkig.

Hier het filmpje: