News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Matsue Sanke

Started by Fredb, June 06, 2021, 20:26:21 PM

Previous topic - Next topic

Fredb

Het was niet mijn bedoeling een Sanke te kopen.  Maar deze kon ik niet bij de dealer laten zwemmen :-*

Madinees

Prachtig! Ik heb een Matsue kohaku (via Koigames), erg leuke vissen van die kweker.

Fredb

#2
Ook deze weer even op de foto. Nu 35 cm. 4 cm gegroeid.

Fredb


Floris

Leuke Sanke Fred. Niet zo veel groei, beetje body gepakt, maar het beni is wel mooi gebleven :y:
Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling van deze dus hoop dat je hem blijft updaten!

Fredb


Bas42

Hebben deze vissen in je vijver gezeten Fred of in de opgroei?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb


Bas42

Quote from: Fredb on January 06, 2022, 11:06:56 AM
In de opgroei/ Q-bak.
Dan zijn het niet bepaald harde groeiers ..... Wel netjes kleurbehoud zo te zien.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

Nee. maar ik heb ook niet volop gevoerd. Kleurbehoud lijkt mij ook heel belangrijk. Vooral het eerste jaar

Bas42

Qua patroon zeker wel aansprekende vissen en aanwinst voor de vijver. Komend jaar verdienen ze zeker een update  :y:. Heb hier ook een kohaku matsue. Zeer schuw visje en dus ook slechte groeire. Maar heb het idee dat het wel een gestage groeier is. Elk jaar toch weer een paar centimeter. Als die het maar lang genoeg volhoud komen de centimeters vanzelf .... 8)
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

Daarom. En ik weet het niet of het wel zo gezond is voor de vissen; die extreme groei.

Bas42

Quote from: Fredb on January 07, 2022, 14:19:58 PM
Daarom. En ik weet het niet of het wel zo gezond is voor de vissen; die extreme groei.
Extreme groei is zeker niet goed op lange termijn. Daar ben ik ook wel van overtuigd. En ik geloof ook wel dat wat er in zit er ook wel uit gaat komen op ten duur.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Quote from: Fredb on January 06, 2022, 20:24:49 PM
Nee. maar ik heb ook niet volop gevoerd. Kleurbehoud lijkt mij ook heel belangrijk. Vooral het eerste jaar


Niet mee eens 😝
Vind dat je de eerste 2 a 3 jaar een mooie groei moet hebben
En de kwaliteit moet gewoon goed genoeg zijn om dat bij te houden

Fredb

Dat kan. Ik zou het niet weten. Je hoor verschillende meningen hierover. Dat ik het op deze manier doe, heeft natuurlijk ook te maken met de mogelijkheden die ik heb.

van het voorjaar gaat ie de vijver in (verwarmd in de zomer) Hopelijk doet ie het dan goed (al ben ik er nu ook tevreden mee hoor)