News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

problemen met mijn nitriet gehalte

Started by ruben van elst, May 15, 2021, 13:02:03 PM

Previous topic - Next topic

ruben van elst

goedendag,
,
Ik  hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem, krijg mijn nitriet maar niet naar beneden het blijft rond de 0,5 mg/l met het met een colombo test.
De waarde blijf het zelfde als ik het water wat uit mijn filter komt meet. ververs wekelijks 20% voer mondjes maat

Inhoud vijver 10 m2
5 kamer met inhoud
1e kamer borstels
2e kamer matten
3e kamer statisch helix 40 liter
4e kamer bwb helix 50 liter
5 kamer 3 zakken Shinsuke sponzen

bacterieen gebruik ik Shinsuke Bacto Power

wie kan mij helpen?

J@@p

Om problemen met de testset uit te sluiten zou ik de meting doen met een andere set.

Groeten,

Jaap.

ruben van elst

Ik ga ff een hanna pocketmeter volgende week kopen kijken of er dan andere resultaten uit komen.

Madinees

Quote from: ruben van elst on May 15, 2021, 13:49:25 PM
Ik ga ff een hanna pocketmeter volgende week kopen kijken of er dan andere resultaten uit komen.

Dat gaat zeker helpen, zeker om preciezer te meten (en zeker om te zien of er verbetering in zit).

abroeders

Ik zou de Hanna HI764 (ULR versie) nemen. Ondanks dat er Marine opstaat kun je deze ook voor zoetwater gebruiken. Er zitten in de basisset maar een stuk of 5 zakjes reagentia bij, dus zou zeker meteen een navulling (25 stuks) bijkopen. Ik ben er heel tevreden over.

Bas42

Hoe lang draait je filter en bluijft hij constant zonder dat je verbetering ziet?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Dennis

Hoeveel vis zit er in je vijver?Hoeveel voer je?Mondjesmaat voeren is een ruim begrip,vergeet niet dat de watertemperatuur nog vrij koud is {tenzij je verwarmd} en het filter nog bijna niets doet.

ruben van elst

filter draait al meer dan 2 jaar vorig jaar geen problemen alleen soms bji teveel voeren, nu is het nog niet stabiel geweest  ammoniak is prima,  dit jaar wel grote vissen eruit en tosai er voor terug  meer dan een meter aan vis eruit en 4 tosai er in van de koigames..  toch maar eens digitaal meten
zodat ik goed kan zien of er meet verschil zit tussen vijver en filter zit nu is het kleurtje gokken. maar misschien kan ik nog iets anders doen dan alleen bacteriƫn toevoegen.

J@@p

Je zou ook iemand van de adviesgroep kunnen laten komen. Zij meten zeker de waterkwaliteit en kunnen aanwijzingen geven om het nitriet gehalte te verlagen. Dan loop je samen even langs het systeem en de vijver.

Jaap.

ruben van elst

ik ga even een afspraak maken met de adviesgroep, zag dat een iemand om de hoek woont.  :D

Bas42

Quote from: ruben van elst on May 16, 2021, 12:14:25 PM
ik ga even een afspraak maken met de adviesgroep, zag dat een iemand om de hoek woont.  :D
Wat is je woonplaats?
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

ruben van elst


Fredb

dat is dan een eindje voor je rijden Bas :P


Bas42

 
Quote from: Fredb on May 16, 2021, 16:27:31 PM
dat is dan een eindje voor je rijden Bas :P
:-* volgens mij mag jij uitrukken ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter