KOICAVE MUDPOND GAMES JAPAN 2021. 😍😍😍

Started by Noodle, May 10, 2021, 23:29:27 PM

Previous topic - Next topic

Madinees

Quote from: Bas42 on November 12, 2021, 13:40:19 PM
Quote from: Fredb on November 11, 2021, 21:22:11 PM
Het viel mij niet tegen. Bij sommige vissen vond ik het rood ook niet mooi/goed. Maar als je dan de beginfoto zag, was dit al zichtbaar. Dus daar is dan voor gekozen.
Doordat de vis groter wordt en het rood niet evenredig meegroeit, lijkt het dan dat het minder is geworden.
Ook bij vissen met secundair Hi, was dit op de beginfoto al zichtbaar
Vraag me af of iedereen zich daar volledig van bewust was Fred .... Op de foto's als tosai toch ook vaak lastig te beoordelen.

Ik moet nog een beetje aan de mijne wennen. Het rood  als tosai leek toch mooier dan nu. Blijkbaar niet heel goed gekeken?
https://forum.koicave.nl/index.php?topic=1106.0

Madinees

Oh ja, ik had de goedkoopste Sanke. Vond het erg leuk om mee te doen. Maar voor komende jaren ga ik toch voor het zelf laten opgroeien van wat betere tosai. Denk dat je in een goede vijver bijna dezelfde resultaten kunt halen. En ik vind het leuk om die ontwikkeling in het eerste jaar te zien. Dat mis je toch een beetje met een mudpond. Al heeft dat laatste ook wel weer zen charme.

Bas42

Het blijft altijd een gok. Ook in het dure segment van de 1e koigames zijn koi het beni verloren. Aanschafprijs is ook geen f=garantie maar over het algemeen wel wat meer zekerheid (betere kwaliteit). Blijft een feit dat je voor een leuke prijs een leuke vis aan kunt schaffen en er meer voorpret van hebt omdat je een half jaar zit te wachten op het resultaat. Dus leerzaam ook.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Twijfel hier om nog een jaartje daar te laten of niet
En om ze te verkopen ja of nee  :-\

Madinees

Quote from: Perry on November 15, 2021, 15:37:31 PM
Twijfel hier om nog een jaartje daar te laten of niet
En om ze te verkopen ja of nee  :-\

Dat zijn wel twee uiterste gedachtes? Daar laten omdat je geloofd in de potentie of verkopen omdat je haar niet mooi genoeg vindt?

Perry

Denk wel dat ze goed zijn
Maar Ik kijk naar wat ik nog meer heb gekocht en als ik al wat beters heb in dezelfde size schiet ik er  niet veel mee op
Als ik ze wil verkopen is het dan wel zinvol ze daar te laten

Madinees

Quote from: Perry on November 15, 2021, 20:12:35 PM
Denk wel dat ze goed zijn
Maar Ik kijk naar wat ik nog meer heb gekocht en als ik al wat beters heb in dezelfde size schiet ik er  niet veel mee op
Als ik ze wil verkopen is het dan wel zinvol ze daar te laten
:y:

Bas42

Quote from: Perry on November 15, 2021, 20:12:35 PM
Denk wel dat ze goed zijn
Maar Ik kijk naar wat ik nog meer heb gekocht en als ik al wat beters heb in dezelfde size schiet ik er  niet veel mee op
Als ik ze wil verkopen is het dan wel zinvol ze daar te laten
Tja lastige keuze Perry. Ik ken een aantal van je aankopen maar je zou ze echt even op een rij moeten zetten om een goede keuze te kunnen maken.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry

Quote from: Bas42 on November 16, 2021, 10:32:36 AM
Quote from: Perry on November 15, 2021, 20:12:35 PM
Denk wel dat ze goed zijn
Maar Ik kijk naar wat ik nog meer heb gekocht en als ik al wat beters heb in dezelfde size schiet ik er  niet veel mee op
Als ik ze wil verkopen is het dan wel zinvol ze daar te laten
Tja lastige keuze Perry. Ik ken een aantal van je aankopen maar je zou ze echt even op een rij moeten zetten om een goede keuze te kunnen maken.

Je kent ze niet allemaal  ;)
En de showas die ik pas aangeschaft heb zijn in mijn ogen heel wat beter  8)

Bas42

Quote from: Perry on November 16, 2021, 13:54:44 PM
Quote from: Bas42 on November 16, 2021, 10:32:36 AM
Quote from: Perry on November 15, 2021, 20:12:35 PM
Denk wel dat ze goed zijn
Maar Ik kijk naar wat ik nog meer heb gekocht en als ik al wat beters heb in dezelfde size schiet ik er  niet veel mee op
Als ik ze wil verkopen is het dan wel zinvol ze daar te laten
Tja lastige keuze Perry. Ik ken een aantal van je aankopen maar je zou ze echt even op een rij moeten zetten om een goede keuze te kunnen maken.

Je kent ze niet allemaal  ;)
En de showas die ik pas aangeschaft heb zijn in mijn ogen heel wat beter  8)
Dan geef je nu dus zelf het antwoord ....   ;). Verkoop.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Noodle

YES, ZE ZIJN BINNEN!

In mei 2021 gingen 65 tosai van de KoiCave Mudpond Games de Japanse mudpond in. In het najaar zijn deze koi geoogst en allemaal opnieuw op film gezet. De resultaten mochten er zijn!
Van een 5-tal koi zijn de verwachtingen dusdanig hoog dat ze nog een jaar in de mudpond blijven. Afgelopen vrijdag arriveerden 81 koi in Aalsmeer waaronder de 60 die hun baantjes gaan trekken in de Nederlandse KoiCave vijvers.

De eigenaren zijn hierbij uitgenodigd om hun koi te komen bewonderen bij Arts & Ants in Aalsmeer. Daar wordt de opvang en quarantaine verzorgd tot dat uw koi mee naar huis kan.
U bent natuurlijk ook van harte welkom om de koi te komen bewonderen als u geen deelnemer bent. Ook meedoen kan weer in mei, dan start de nieuwe editie van deze KoiCave Mudpond Games!

U bent van harte welkom op 5 & 6 maart in Aalsmeer.

Tot ziens!

www.koicave.nl
info@koicave.nl
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen