KOICAVE MUDPOND GAMES JAPAN 2021. 😍😍😍

Started by Noodle, May 10, 2021, 23:29:27 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

KOICAVE MUDPOND GAMES JAPAN 2021. 😍😍😍

Dit jaar bieden maar liefst 3 Japanse topkwekers een selectie tategoi tosai voor leden van de KoiCave. Speciaal geselecteerd door de kwekers om tot het najaar in de Japanse mudpond te verblijven!

Zorg dat je er op tijd bij bent voor je mooiste keuze!
Nog geen lid? Meld je dan snel aan via www.koicave.nl of door het sturen van een mail naar leden@koicave.nl

頑張って
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Noodle

Meedoen met de KoiCave Mudpond Games 2021?
Stuur een mail naar info@koicave.nl

- Marujyu Koifarm, Niigata Japan (Noord);
- Izumiya Koifarm, Niigata Japan (Noord);
- Beppu Koifarm, Ehime Japan (Zuid);
- Meer dan 100 HQ en VHQ tosai;
- Allemaal gesekst als Female door de kwekers;
- Inclusief foto en filmpje van de koi;
- Inclusief Azukari in Mudpond tot november 2021;
- Inclusief filmpje van de release in de mudpond;
- Inclusief certificaat;
- Inclusief overwintering in NL;
- Inclusief een hele hoop fun met mede KoiCavers!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Noodle

#2
Vergeet zeker niet even hier te kijken!  :y:

Klikkerdeklik: https://forum.koicave.nl/index.php?topic=1091.0
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Perry


Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Noodle

KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bas42

Helaas deze keer niet mee gedaan maar gisteren wel meegekeken. Er zaten echt wel een paar hele mooie verrassingen bij en zeker de ontwikkeling van body was boven verwachting wat mij betreft. Over het algemeen ook een reel beeld dat het niet allemaal roze geur en maneschijn is in de hobby. Aantal koi toch ook wel aan kwaliteit beni verloren en 3 stuks zelfs nagenoeg helemaal. Dat is ook iets wat we in ons achterhoofd moeten blijven houden. Ben ook heel benieuwd hoe het sumi op een aantal sankes weer op gaat komen . Ben benieuwd naar de games van komend jaar. Vooralsnog ben ik nog steeds heel tevreden met mijn female kohaku van de 1e games.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Perry


Fredb

Het viel mij niet tegen. Bij sommige vissen vond ik het rood ook niet mooi/goed. Maar als je dan de beginfoto zag, was dit al zichtbaar. Dus daar is dan voor gekozen.
Doordat de vis groter wordt en het rood niet evenredig meegroeit, lijkt het dan dat het minder is geworden.
Ook bij vissen met secundair Hi, was dit op de beginfoto al zichtbaar

Bas42

Quote from: Fredb on November 11, 2021, 21:22:11 PM
Het viel mij niet tegen. Bij sommige vissen vond ik het rood ook niet mooi/goed. Maar als je dan de beginfoto zag, was dit al zichtbaar. Dus daar is dan voor gekozen.
Doordat de vis groter wordt en het rood niet evenredig meegroeit, lijkt het dan dat het minder is geworden.
Ook bij vissen met secundair Hi, was dit op de beginfoto al zichtbaar
Vraag me af of iedereen zich daar volledig van bewust was Fred .... Op de foto's als tosai toch ook vaak lastig te beoordelen.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

Ik zie het ook alleen maar van foto's he!  :) en ik heb ook niet meegedaan, dus ben vrij neutraal (denk ik  8) )

Misschien is dat ook wel iets wat je zegt, dat men er niet volledig bewust van is. Er waren ook grote verschillen in prijs. Ik weet niet wat voor de verschillende vissen is betaald, maar laat ik ff uitgaan van de minst dure. Dit was volgens mij (nogmaals; ik heb niet mee gedaan, dus mij ook niet zo verdiept in wat de vissen kosten) rond de 350 euro. Dat is best veel voor een Tosai, en mag je iets verwachten.
Alleen denk ik dat je dan wel mee moet rekenen dat daar ook de kosten van een jaar extra mudpond, en extra transportkosten in zitten. Wat kost een jaartje mudpond? 200? en extra transportkosten (er gaan meer tosai dan nisai in een zak) 50?

Dan heb je dus een 1-jarige vis voor 100 euro. Ga eens bij een dealer kijken voor dat bedrag. Natuurlijk zwemmen daar hele goede tussen, maar dan moet je wel verstand van zaken hebben.

Perry

Azukari is normaal al duurder geloof ik

Voor nisai of ouder kan je rond de 400 a 500 euro aanhouden

Fredb

Die term hoorde ik afgelopen week voor het eerst :-[  Maar dan heb ik het nog voorzichtig geschat.

Je kan dus niet alle vissen bij deze games qua kwaliteit ontwikkeling met elkaar vergelijken.

Perry

Zeker niet er waren er ook van rond de 2200€
Dus die mag je eigenlijk niet vergelijken qua verwachting  met die van 300€

Al is geloof de goedkoopste vis er 1 met wellicht de mooiste ontwikkelingen
Die super brede kohaku

Fredb