KoiCave Koi Games 2021/22, Black Diamond van Bianca S.

Started by Noodle, May 07, 2021, 17:32:50 PM

Previous topic - Next topic

Noodle

Van alle deelnemende koi binnen de Black Diamond KoiGames maken we een topic aan met de officiële startfoto.
We hopen natuurlijk van harte dat de deelnemers met enige regelmaat hun diamanten hier updaten!
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Bianca SB

Superblij met deze koi.

Alweer bijna 3 weken bij ons en al heel erg veranderd.

Ik heb haar de naam Tama gegeven. Ja, ik ben zo iemand die haar dieren een naam geeft, ook al is het een koi. Deze naam heb ik gekozen, omdat het juweel betekent en dat vond ik wel toepasselijk.

Tama zwemt in de quarantaine bak, lekker op 19 graden. Ze zwemt samen met nog een aantal andere opgroeiers. Zodra de temperaturen van de vijver beter worden, gaan we de temperatuur van de quarantaine bak langzaam laten zakken. Tot het gelijk ligt aan de vijvertemperatuur en dan mogen ze de vijver in.

In de drie weken dat Tama hier nu is, is ze al een stuk donkerder geworden. Eerst nog een beetje afwachtend, maar al snel zwom ze vrolijk mee met de rest. Ze krijgt voer op gezette tijden dmv een voerapparaat.
Mensen zijn ook geen reden meer om naar achter in de bak te schieten, zodra we bij de bak komen, zwemt ze vrolijk voor het raam.

We zijn heel benieuwd hoe ze gaat worden.

Madinees

Leuk! En leuke vis. Ik doe niet met deze challenge mee maar vroeg mijzelf af of vissen groeien bij 19 graden?
Ik heb mijn vijver al 6 weken op 18-19 graden en sinds 3-4 weken een karashi van de challenge er in.
Visje zit in een koicage (vierkant net om haar niet in de bodemdrain te laten verdwijnen), eet wel en is wat in body gegroeid. Echter nog niks in lengte.

Fredb

Groeien doen ze het best boven de 22 graden.  :)   :y:

Bianca SB

Tama is nog niet gegroeid, maar wat wordt ze mooi!!!

Fredb


Bianca SB

Gisteren Tama weer gemeten en daarna mocht ze de vijver in. Tot gisteren zat ze met de andere opgroeiers nog in de q-bak.
Ze is nu 21 cm. Zwemt lekker mee en wordt steeds mooier😍

Madinees

Ziet er mooi uit! Goede timing om nu ook in de vijver te doen, groeiseizoen buiten gaat beginnen.

Perry


Bianca SB

Zoals in de KoiCave-app al gemeld, is het niet gelukt om de Black Diamond te netten.
Vanwege de stress die het opleverde in de vijver, zijn we gestopt met proberen.
We hebben wel een filmpje onder en boven water gemaakt.
Ze zal nu ongeveer de 30 cm aantikken.
Het gaat goed en ze is een mooie verschijning in onze vijver.