karashigoi konishi

Started by Dennis, April 24, 2021, 19:59:00 PM

Previous topic - Next topic

Dennis

Vandaag ff naar Aalsmeer geweest,en 2 karashigoi uitgezocht,had er maar voor 1 aangemeld,zijn er uiteindelijk 2 geworden.Ik heb hier maar de beste van de slechte fotos geplaatst.Ik ben heel benieuwd naar de ontwikkeling van deze vissen.Tijd voor een cursus koifotografie....

Fredb

Die hebben nog ruimte om te groeien :)

Quickie

Denk dat het met een cursus fotografie nog steeds lastig is om dat kleine spul goed erop te krijgen. Suc6 met vissen,ben benieuwd

Noodle

De eerste ziet er top uit, op de lengte na maar dat gaat goedkomen.
De tweede is aan de hand van de foto weinig te zeggen.  ;)
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Dennis

Ze zijn ongeveer 11cm,totaal niet bang in de opgroeibak,als er gevoerd word pakken ze het voer ook rustig weg tussen de andere vissen,waar er een aantal bijna 50cm van zijn.Volgende keer toch maar een beetje verdovingsmiddel in de bak doen voor de fotos.En een goed fototoestel zou ook wel helpen denk ik....

Dennis

Ik heb ook maar even een doek in de overloop van de opgroeibak gedaan,zodat ze niet in het riool belanden.Eerste paar weken maar even water verversen als ik erbij ben,tot de visjes wat groter zijn.

Bas42

Quote from: Dennis on April 25, 2021, 19:52:24 PM
Ik heb ook maar even een doek in de overloop van de opgroeibak gedaan,zodat ze niet in het riool belanden.Eerste paar weken maar even water verversen als ik erbij ben,tot de visjes wat groter zijn.
Ik heb er gisteren nog 2 opgehaald. Ze zijn idd wel erg klein maar hoorde al van groeiresultaten van 2 cm en meer per week .... Maar heb gisteren toch wel een paar keer gekeken of ze niet in de bodmedrain waren verdwenen ....
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees

Quote from: Bas42 on April 26, 2021, 08:55:59 AM
Quote from: Dennis on April 25, 2021, 19:52:24 PM
Ik heb ook maar even een doek in de overloop van de opgroeibak gedaan,zodat ze niet in het riool belanden.Eerste paar weken maar even water verversen als ik erbij ben,tot de visjes wat groter zijn.
Ik heb er gisteren nog 2 opgehaald. Ze zijn idd wel erg klein maar hoorde al van groeiresultaten van 2 cm en meer per week .... Maar heb gisteren toch wel een paar keer gekeken of ze niet in de bodmedrain waren verdwenen ....

Ik heb zaterdag bij een andere vriend in Oosterhout een karashi van Izumiya opgehaald (selectie van kweker) maar daar was ook een actie van Koi2000 en die visjes heb ik ook gezien. Moet toch zeggen dat ondanks het misschien een mindere kweker is de kwaliteit een stuk hoger was dan die van Konishi. Komt ook omdat die van Konishi wel heel klein zijn. Kan natuurlijk nog veranderen in de ontwikkeling. De mijne van Konishi zit nu in een koinet in de vijver op 19 graden maar die groeit nog niet hard. Eigenlijk niet te doen zonder opgroeibak.

Bas42

Ik was zondag dus bij Stefan (A&A) en begreep dat er konishi visjes zijn die inmiddels 2-2,5 cm per week aan groei pakken. In een vijver is dat natuurlijk lastiger. Bij mij zitten ze in een verwarmde opgroeibak. Door de beperkte lengte zijn ze nog erg schuw maar ben benieuwd wat ze gaan doen. Volgens Stefan moeten deze visjes toch uiteindelijk de potentie hebben om door te groeien naar 85-90 cm. Dus ben benieuwd,
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Dennis

Vanavond de vissen opgemeten en  op de foto gezet. de red karashi is nu 17 cm en de gele karashi is nu 20 cm, opvallend vind ik het verschil in bouw van de vissen,De gele heeft een stevigere bouw,en is ook wat hoger.De eerste foto is de red karashi,foto 2 de gele.En op foto 3 staan ze allebei.

Dennis

Vandaag de visjes ff gemeten,de red karashi is nu 21 cm en de gele is 24cm

Fredb

die gaan goed. Nog twee maanden warmte en ze gaan over de 30

Madinees


Dennis

Goed voer, warmte,en goed water, de rest gaat vanzelf...

Madinees

Quote from: Dennis on July 10, 2021, 15:19:41 PM
Goed voer, warmte,en goed water, de rest gaat vanzelf...
Je vergeet liefde ;-)