Filter trekt Lucht ?

Started by Roel, April 11, 2021, 11:25:08 AM

Previous topic - Next topic

Roel

hoi mijn naam is Roel.

Ik heb een nieuw bewegend bed filter van 100x100x100 van  (DVS filtertechnieken) met 200 Ltd. Helix geplaatst.
Het filter heeft een schijdingswand op 25 cm omdat deze pompgevoerd is.
De standpijp is 110 met onderin een bocht van 90 gr. 
Maar ik trek nu lucht via de standpijp mee terug naar de vijver.
Kan ik daar wat aan doen en wat zou dan de oplossing zijn.

Perry


Roel


Madinees

Quote from: Roel on April 11, 2021, 14:01:48 PM


Ik zou sowieso het filter anders installeren! Op deze manier valt al het water er uit en zuig je lucht aan.  ;)

Roel

#4
vorige werd gedraaid..?
was al blij dat het gelukt was.

Edit Fred: De foto omgedraaid. anders wordt het wel een hele natte boel straks.

nico1012

ik zou het niet erg vinden als mijn uitvoor lucht mee neemt in de retour.
Wil er alleen geen last van hebben in de vijver.
Wat ik zou doen is zo laat mogelijk in de retour leiding die naar de vijver gaat een t stuk plaatsen een stuk pvc erin wat boven het water peil van de vijver staat.
Op deze manier gaat de lucht die meegezogen word uit het t stuk omdat het lucht daarom hoog gaat en het water rechtdoor terug de vijver in.

In mijn beleving heb je dan extra menging van lucht en water en niet het negatieve van dat gebubbel in je retour.
Bij airlift systemen doen ze dit ook.
Hopelijk is dit bij jou mogelijk

Madinees

Quote from: nico1012 on April 11, 2021, 14:21:12 PM
ik zou het niet erg vinden als mijn uitvoor lucht mee neemt in de retour.
Wil er alleen geen last van hebben in de vijver.
Wat ik zou doen is zo laat mogelijk in de retour leiding die naar de vijver gaat een t stuk plaatsen een stuk pvc erin wat boven het water peil van de vijver staat.
Op deze manier gaat de lucht die meegezogen word uit het t stuk omdat het lucht daarom hoog gaat en het water rechtdoor terug de vijver in.

In mijn beleving heb je dan extra menging van lucht en water en niet het negatieve van dat gebubbel in je retour.
Bij airlift systemen doen ze dit ook.
Hopelijk is dit bij jou mogelijk

Eens, zo zie ik het ook.

Perry

Quote from: nico1012 on April 11, 2021, 14:21:12 PM
ik zou het niet erg vinden als mijn uitvoor lucht mee neemt in de retour.
Wil er alleen geen last van hebben in de vijver.
Wat ik zou doen is zo laat mogelijk in de retour leiding die naar de vijver gaat een t stuk plaatsen een stuk pvc erin wat boven het water peil van de vijver staat.
Op deze manier gaat de lucht die meegezogen word uit het t stuk omdat het lucht daarom hoog gaat en het water rechtdoor terug de vijver in.

In mijn beleving heb je dan extra menging van lucht en water en niet het negatieve van dat gebubbel in je retour.
Bij airlift systemen doen ze dit ook.
Hopelijk is dit bij jou mogelijk


Hier zat inderdaad ook aan te denken

Roel

De retour van mijn vijver loopt 5 meter onder mijn terras door terug naar de vijver. Ik vindt de lucht op zich ook niet erg maar het geplof van de bellen wel jammer. Het is een storend geluid. Veel harder, en heel anders dan de luchtbelletjes van de zuurstofring. Het lucht wordt mee gezogen bij de standpijp ik had gehoopt het daar te kunnen oplossen.

Madinees

Quote from: Roel on April 11, 2021, 17:47:56 PM
De retour van mijn vijver loopt 5 meter onder mijn terras door terug naar de vijver. Ik vindt de lucht op zich ook niet erg maar het geplof van de bellen wel jammer. Het is een storend geluid. Veel harder, en heel anders dan de luchtbelletjes van de zuurstofring. Het lucht wordt mee gezogen bij de standpijp ik had gehoopt het daar te kunnen oplossen.

Toevallig had ik vandaag dezelfde vraag (ongeveer). Bij mij komt er een beetje lucht mee maar vooral schuim.
Niet storend, maar toevallig zag ik dit:

Als je op 5:55 kijkt, simpel T-stuk met versmalling, zal bij jou ook werken denk ik.

Roel

Oké, dit zou ik nog kunnen doen in de filterruimte.  :y:
Bedankt voor je filmpje, met een goed voorbeeld. Top.