Mijn vijver voorstellen

Started by Wouter, April 05, 2021, 19:00:55 PM

Previous topic - Next topic

Wouter

Hallo!

Sommige kennen mij misschien uit de app, maar het leek me leuk om me toch even voor te stellen, en uiteraard mijn vijver te showen!

Ik ben dus Wouter en woonachtig in Moerkapelle, zuid holland.

Ik ben altijd gek op karper vissen geweest, en was eigenlijk altijd te vinden aan de waterkant. Mijn droom was ooit een koi vijver te bouwen zodra ik een koophuis zou krijgen met een grote tuin. Een paar jaar geleden lukte dit eindelijk.... na een verbouwing van 3 jaar was dan eindelijk (zomer 2020) de tuin aan de beurt!

Zonder enige kennis en verkeerde voorlichting ben ik van start gegaan. Geen plan geen afmeting geen idee wat te doen, heb ik eigenlijk alles verkeerd gedaan wat ik me maar kan bedenken!

Ik had gekozen voor een pomp gevoed systeem, met 1 zijwand afvoer, ook had ik de grond rondom mijn vijver niet goed verdicht. Waar het dan dus ook mis ging....

Ik heb door Andy Kaak mijn folie laten lassen, waar ik mega blij mee was!  Na een aantal weken ging mijn vijverwand dus een paar centimeter om, wat goed zichtbaar was... ook merkte ik al snel dat er veel vuil bleef liggen. Na een week twijfelen, Andy gebeld en een nieuwe afspraak gemaakt. Vissen tijdelijk onder gebracht in een zwembadje, waar ik ook mijn pompgevoed systeem op had aangesloten.

Toen de vijver leeg was kwam de wand direct terug, daarna goed verdicht en een extra stalen balk gemaakt onder het maaiveld. Nu ik toch bezig was ook nog maar een extra raam gemaakt aan de andere kant van de vijver, totaal 3 nu.
En omdat ik toch bezig was, en eigenlijk niet naar me zin was ook gelijk een ander filter gekocht welke grafity werkt.  Gelijk 3 bodemdrains gemaakt, en wat andere kleine aanpassingen gemaakt. Kortom ik heb eigenlijk in 2 maanden tijd een compleet nieuw vijver gebouwd!

Ik merk dat me verhaal heel lang begint te worden, dus denk dat het maar tijd word voor wat foto's.


Perry

Welkom Wouter en toch gelukt met de foto's 👍🏻👍🏻

Bas42

Ziet er netjes uit. Verstandig om het zo rigoreus opnieuw aan te pakken. Als de vissen eenmaal rond zwemmen is het altijd lastig om nog forse aanpassingen te doen. Veel plezier.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Wouter

Thx Perry, ja ik keek over t knopje andere opties heen😜

Bas42, nou ik had er helaas net vissen in rond zwemmen, maar deze hebben zich prima vermaakt in t zwembad! Hier hebben ze zon 2 maanden ingezeten tot alles weer aangepast was en andy weer was langs geweest 😃

Fredb


nico1012

echt heel mooi die wand zo.
lekker grote vijver dat word genieten deze zomer.

Stefan V

ziet er heel netjes uit! mooie afwerking ook zo!

Perry


Floris

Welkom Wouter. Verstandig om de gelegenheid te gebruiken en het nu wel goed aan te pakken :y:
Fraaie afwerking ook!

Albert-jan

Mooie vijver met hele leuke zithoek erbij. Veel ramen ook erin mooi om te zien zo hoor  :y:
10m3 vijver met 9 koi.

abroeders

Mooie vijver Wouter, vooral de afwerking van de wanden en die ramen!
Lijkt me een heerlijke plek om zo onder de overkapping te vertoeven met uitzicht op die zwemmende juweeltjes.

Madinees

Goed dat je de aanpassingen gedaan hebt. Stukken beter en echt mooi zo!

Bas42

erg mooi geworden. Genieten dit seizoen  :y:
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

bulldog