News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Myatora Mugashi Ogon

Started by Leon77, February 19, 2020, 22:37:24 PM

Previous topic - Next topic

Leon77

Ik heb bij Stefan deze Mugashi Ogon, van Myatora in November gekocht. Nisai, nu 21 maanden oud 55 cm female. Verder heb ik er nu nog geen gegevens van. Erg dikke bouw, mooi schubpatroon. Had 1 schubje voorop die iets scheef ligt, maar verder top. Redelijk licht voor een Mukashi heb ik begrepen, maar dat zal nog wel iets donkerder worden.

Eerst foto in NL gemaakt en de 2e is in Japan gemaakt. Ben benieuwd naar jullie reacties.

Noodle

Kleur is perfect, ook al zal die iets donkerder worden. Scheef schubje val me niet op. Dit gaat weer een monster worden, ik hoop dat je vijver groot genoeg is  :P
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Madinees

Is het echt zo dat dit nu ongeveer de variëteit is met de grootste groeipotentie?

Ps. mooie vis!

Theokoi1962

Ik heb er vorig jaar (2018 bedoel ik) één gekocht van Miyatora. Dat was een Kabuto, maar zou net zo goed een Mukashi kunnen zijn. In één jaar tijd is dat de vis die een enorme groei doormaakt; ook in de breedte trouwens. Ik denk dat je een prima vis hebt gekocht man.
vijver + filters 90 kuub, Red Label 50/55 combi, AEM 35 trommel, Red Label 2 kamer filter (matten/bwb), bwb 3500 liter, Aquaforte luchtpomp 100/2  60/4, 1 XBlue-Eco 500 met flowchamp kop, 1 X Air Aqua Flowfriend Pro,   1 X Blue Eco 320, bakki-shower/2, eiwitafschuimer Ratz Berlin 400

Leon77

Quote from: Madinees on February 23, 2020, 10:45:18 AM
Is het echt zo dat dit nu ongeveer de variëteit is met de grootste groeipotentie?

Ps. mooie vis!


Ik zou niet precies weten of dit de variëteit is met de meeste groei potentie is. Maar wel een van de, denk ik.
Stefan had er nog een zwemmen van 1 jaar ouder en die was 72cm en een mooie dikke bouw. Dus als dat ook in deze vis zit ben ik heel erg blij. Deze vis gaat als ik hem ophaal gelijk de vijver in. De qbak zou nog net kunnen maar is denk ik de moeite niet.

Bas42

Mooie robuuste vis. Samen met een chagoi een variëteit die eigenlijk niet mag ontbreken in een vijver. Hier ook nog een zwemmen in de q-bak. Zal ze binnenkort weer eens meten. De hele winter verwarmd gezeten samen met de shiro uit de challenge van Redlabel.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Leon77

Even een update van de Mukashi. Vanaf het begin dat ik haar heb opgehaald is het ellende. Costia uitbraak en daarna door verversen, vanwege nitriet ook witte stip. Nu had deze Mukashi ook een paar wondjes tussen kieuwdeksel en de borstvin. Bijna niet te zien, vanaf de kant. Hiervoor de koidokter Jos Derks erbij gehad. Uit onderzoek gebleken dat dit een bacteriële infectie is. Dus nu aan de antibiotica. Dit groei seizoen gaat het wss niks meer worden.

Ze wordt iets donkerder van kleur, maar het Fukurin spat er aardig vanaf. Bouw is verder erg goed.

Leon77

Zal kijken of ik een foto kan maken vanuit de vijver. Wil haar niet nog meer stress bezorgen.

Perry

Groei kan nog wel als je alles op orde hebt

Leon77

Ja, zit eind van de week op 160 gram. Voorlopig blijft dit zo, ivm vakantie. Kijken hoe het na de vakantie gaat. Dan misschien nog wat opvoeren. Belangrijkste is dat ze opknapt.

Leon77

Wonden zijn gelukkig helemaal genezen en ze doet het nu goed. Was nu 57cm. Body blijft goed. Is iets geler geworden,  maar dat had ik ook verwacht.

Noodle

Mooie vis maar wat ik jammer vindt is dat deze zo donker geworden is.
Kan een smaakkwestie zijn natuurlijk. Top dat de schade mooi hersteld is.
KoiCave KOI EVENT 2021! WWW.KOICAVE.NL
Vijver 24 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp, custom Red Label Big Trickle filter, Purusaqua Ozon installatie, opgroeibak 2500 liter met Red Label 20/25 Basic drumfilter, Superbead small, Secoh luchtpompen

Leon77

Begrijp wat je bedoeld. Ik heb daarom al voor een hele lichte gekozen bij aankoop. De meesten worden veel donkerder. Ze zal nu niet donkerder worden.

SjuulD

Het zou mij niet verbazen als deze vis nog lichter gaat worden wanneer deze ouder word . Ik heb hier ook een mukashi die van licht naar wat donkerder ging en nu ook mooi licht van kleur is .

Toch een fraaie vis 👌
Vijver ongeveer 24m3  Ub-100 , ultrasieve , Auga 30.000

6 bewoners.

Leon77

Ben ook reuze benieuwd hoe deze verder gaat ontwikkelen. Vooralsnog geen inval qua body.