News:

Welkom in de Koicave!

Main Menu

Q-bak isoleren

Started by Fredb, January 24, 2020, 19:40:40 PM

Previous topic - Next topic

Fredb

van iedere vis 1 met en zonder flitser.

Croesmaster

Mooi stuk om te lezen. Ik zie een echt klusser in jou Fred!! Mooi strak en doordacht afgewerkt. Petje af.  :y:

Fredb

Ik heb best wel "last" van die kleine vliegjes in de ruimte waar de qbak staat. Naar mijn idee, komt dit uit de matten van het filter. Ook de matten worden wat ouder, en is ook niet handig om schoon te houden. Daarom loop ik al een tijdje te denken, om deze te vervangen door een statisch bed. Maar hoe maak je die in de bestaande bak. (als ik alles van te voren wist, had ik misschien goedkoper een ander filter kunnen kopen. maar ja, , je blijft leuk bezig zo)

Fredb


Fredb

om de luchtslang goed te buigen zonder dat ie knikt, heb ik er een oude stroomdraad ingeduwd (van een strijkijzer of frituurpan, of zoiets). in heet water dubbel gebogen, en weer laten afkoelen met een klem er op. Wel natuurlijk niet vergeten later de stroomdraad er weer uit te halen 8)

Fredb

Eerst ff kijken of het werkt, en daarna de kaldness er weer in. 8 liter in het BWB en 7 liter in het SB.
Tot nu blij mee. Nu afwachten of het ook goed blijft lopen, en niet dat het SB gaat overstromen na wat vervuiling.

En weer mooi een zondagje bezig geweest :D

Fredb

Ik was wat te zuinig met de gaten in het schotje van het SB naar het BWB. Het ging wel, maar moest wel iedere dag spoelen omdat anders het SB overliep. (wat natuurlijk voor de waterkwaliteit goed is) Je zag ook duidelijk verschil in hoogte bij het SB en het BWB. Ook geen rekening gehouden dat als het filter vol is, de bodem wat rond gaat staan. Bij het eerste schot had ik  inkepingen gezaagd, zodat het grove vuil er onder door kon. Maar dat was als het filter vol water stond precies genoeg dat de smalste kaldnes er ook onderdoor kon.

Vandaag de gaten wat groter gezaagd, en de onderkant wat afgerond. Ook een stukje uit het deksel gehaald, dat de luchtslangen er goed tussendoor kunnen. Nu werkt het prima!

Bas42

Weer goed bezig geweest Fred. Weer was er toch niet naar om andere dingen te ondernemen. Wat een ellende afgelopen weekend.
Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Fredb

Daarom. Je moet toch wat doen he :)

Madinees


Fredb